Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:51:37 GMT

آتش سوزی در نخلستان‌های حمیدیه مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۱۷۸۳

آتش سوزی در نخلستان‌های حمیدیه مهار شد

به گزارش ایرنا این آتش سوزی سه شنبه شب در نخلستانی در روستای سیدیعقوب از توابع بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه رخ داد.

عدنان الوان پور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع این آتش سوزی نیروهای امدادی و آتش نشانی از حمیدیه و اهواز وارد عمل شدند اما به دلیل وسعت منطقه اطفای حریق به سختی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی و گرمای شدید هوا امکان وقوع آتش گرفتن در جنگل، مراتع و زمین های کشاورزی وجود دارد اظهار داشت: در گذشته نیز در فصل تابستان چنین آتش سوزی در مزارع و نخلستان های این شهرستان رخ داده است.

فرماندار حمیدیه همچنین با اعلام اینکه علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست از کشاورزان و نخلداران خواست نخلستان خود را بیمه کنند.

ولید هاشمی کشاورز و مالک نخلستانی که دچار آتش سوزی شده نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حادثه آتش سوزی ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه سه شنبه شب رخ داد و هنوز علت آن مشخص نیست.

این کشاورز اهل حمیدیه با بیان اینکه این آتش سوزی به ۱۰ هزار نفر نخل خرما و پاجوش خسارت وارده کرده است اظهار داشت: طبق اظهار نظر اولیه سازمان جهاد کشاورزی و محیط زیست این شهرستان به دلیل کم آبی رودخانه کرخه و نرسیدن آب به نخل ها و خشک بودن مزرعه ، نخلستان ها مستعد آتش سوزی هستند.

هاشمی با اعلام بیمه بودن نخلستان از مسئولان شهرستان حمیدیه و استان خوزستان خواست داریم برای جبران خسارت وارده ناشی از آتش سوزی همکاری کنند.

۶۰ هکتار نخلستان در شهرستان حمیدیه وجود دارد.

شهرستان حمیدیه بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها آتش سوزی حمیدیه نخلستان خوزستان پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی حمیدیه نخلستان آتش سوزی حمیدیه نخلستان خوزستان شهرستان حمیدیه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در جلسه مدیریت بحران شهرستان زیرکوه گفت: هم اکنون تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی به مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل شده و برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند. 

او با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند خاکی نامیده می‌شوند. 

سارانی با بیان اینکه دو بند خاکی در حاجی آباد بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند اظهار کرد: این بند‌ها در دهه‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان از سوی نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت در خصوص پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تأکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی بی سابقه ۶۰ میلیمتری در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان زیرکوه تصریح کرد: در حوزه شهرستان زیرکوه سد مخزنی حاجی آباد با حجم مخزن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب وجود دارد که بر اثر بارش‌های اخیر ۲ میلون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده و برای مهار سیلاب‌های بعدی هیچگونه مشکلی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل