Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا کشاورزیان در جلسه تقدیر و تشکر از ۱۰ پاسگاه انتظامی شهرستان شاهرود ضمن بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ مورد چوب، زغال و محصولات مرتعی در شاهرود کشف شده است، ابراز داشت: اکثر این کشفیات از خودروهای عبوری با همکاری نیروی انتظامی مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه این کشفیات شامل بالغ بر ۱۰ تن انواع قاچاق چوب، زغال و محصولات مرتعی را در بر دارد، افزود: جدای از موضوع قاچاق چوب، از بین بردن گونه‌های محصولات مرتعی می‌تواند باعث نابودی پوشش گیاهی و فرسایش خاک می‌شود لذا خرید و فروش آنها نیز در زمره قاچاق محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود سال گذشته ۲۰ تن کشفیات توسط پاسگاه‌های شهرستان کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه از بین رفتن تاغ زارها تهدید جدی برای نسل آینده به شمار می‌رود لذا یگان حفاظت منابع طبیعی به طور جد با این موارد برخورد می‌کند.

کشاورزیان با بیان اینکه تیرماه سال جاری دو مورد رفع تصرف اراضی در منطقه چهارباغ و پشت بسطام این شهرستان نیز به اجرا درآمده است، تصریح کرد: ارزش این دو مورد رفع تصرف بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ضمن بیان اینکه همه مأموریت منابع طبیعی در عرصه نیاز به همکاری نیروی انتظامی است، افزود: موضوع حفاظت از عرصه‌های ملی و انفال وظیفه همگانی و تک تک افراد جامعه است که نیروی انتظامی به خوبی در انجام این مهم کنار منابع طبیعی ایستاده است.

به گزارش مهر، در این نشست لوح سپاس توسط فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود به رئیس پاسگاه‌های شهرستان تقدیم شد. طی ماه گذشته نیز مدیرکل منابع طبیعی با حضور خود در پاسگاه از عوامل انتظامی تشکر کردند.

کد خبر 5532057

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان شاهرود قاچاق چوب بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا زلزله آلودگی هوا خراسان رضوی مجلس شورای اسلامی آمار کرونا مشهد اردبیل جهرم محصولات مرتعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال سلمانی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماٌموران انتظامی شهرستان دهلران بر اساس اقدامات پلیسی از ورود یک دستگاه کامیون حامل احشام قاچاق وفاقد هرگونه مجوز تردد از یکی از شهرستان‌های همجوار به حوزه شهرستان دهلران مطلع و پیگیری موضوع را دردستورکار خود قرارگرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی شهرستان دهلران کامیون مورد نظر را در محور اصلی این شهرستان توقیف و در بازرسی از آن ۱۰۰ راس گوسفند فاقد مجوز حمل را کشف و در این رابطه ۳ متهم که قصد تحویل این دام‌ها به خارج از استان داشتند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه ارزش این تعداد دام قاچاق برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شد، تصریح کرد: متهمان با توجه به اینکه دارای سابقه قاچاق احشام در سوابق خود داشتند جهت سیر مراحل تحویل مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار سلمانی به تشدید فعالیت‌های پلیس در امر مبارزه با قاچاق دام اشاره کرد و گفت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کد خبر 6095445

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه