Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که دولت این کشور به دستگیری مهاجران غیرقانونی ادامه می دهد و در تازه ترین مورد ۳۶۳ مهاجر تبعه افغانستان به کشورشان بازگردانده شدند.

به گفته مقام های ترکیه، این مهاجران غیرقانونی پس از طی مراحل قانونی از «ادیرنه» به استانبول منتقل و از آنجا با هواپیما به افغانستان برگشت داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و مهاجران پس از دستگیری در سراسر این کشور به‌طور موقت در مراکز مهاجرت استانی اسکان داده می شوند و از آنجا به کشورهای مبدا بازگردانده می شوند.

شنبه هفته جاری نیز مقام های استانداری «کوجاائلی» اعلام کردند که ۲۷۲ تبعه خارجی که به صورت غیرقانونی وارد خاک ترکیه شده بودند، شناسایی و پس از پایان مراحل اداری و قانونی در مرکز استرداد اتباع خارجی با پرواز چارتر به کشورهایشان بازگردانده شدند.

هفته گذشته هم، پلیس استان کوجاائلی ۱۳۶ شهروند افغانستانی را که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، با پرواز چارتر به افغانستان بازگرداند.

رسانه های ترکیه اعلام کردند که تلاش‌های فشرده آنکارا برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به کشورهایشان ادامه دارد.

به‌ دنبال آغاز پروازها از ترکیه به افغانستان در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲، تاکنون حدود ۲۶ هزار مهاجر غیرقانونی افغان در سراسر ترکیه دستگیر و با پروازهای چارتر و عادی به کشورشان بازگردانده شده اند.

در همین حال، خبرگزاری «دید» افغانستان در اعتراض به این رویکرد آنکارا نوشت که اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی انجام می شود که این کشور مدعی پذیرش شمار زیادی از مهاجران بوده و درخواست هایی را برای دریافت کمک های مالی به نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه داده است.

برچسب‌ها افغانستان اتحادیه اروپا مهاجرت غیرقانونی آنکارا استانبول ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان اتحادیه اروپا مهاجرت غیرقانونی افغانستان اتحادیه اروپا مهاجرت غیرقانونی آنکارا استانبول ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند