Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل گروه پتروپارس از آغاز عملیات حفاری چاه توصیفی - اکتشافی میدان گازی بلال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از گروه پتروپارس، سید شمس‌الدین موسوی با اشاره به اینکه عملیات حفاری چاه توصیفی - اکتشافی میدان گازی بلال دوشنبه  (۱۳ تیرماه) آغاز شده است، توضیح داد: چاه توصیفی - اکتشافی این میدان که در بخش شرقی میدان گازی پارس جنوبی قرار دارد با عمق تقریبی ۴۳۰۰ متر که با حفاری تا بالای لایه مخزنی و مغزه گیری به طول ۷۰۰ متر در افق‌های کنگان و دالان و ذاکین و فراقان و برداشت نمودارهای پیشرفته و انجام هفت عدد تست ساقه مته همراه است که به این ترتیب یکی از جامع ترین چاه‌های توصیفی به شمار می‌آید که تاکنون در عرصه نفت و گاز کشور حفاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از مساعدت و همکاری مجدانه مدیران عامل شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان کارفرمایان این پروژه در تسریع اجرای کار ادامه داد: این چاه به منظور تعیین مقدار گسترش میدان گازی پارس جنوبی و ارزیابی ظرفیت احتمالی مخزن در افق ذاکین و فراقان حفاری می‌شود که اکنون دستگاه حفاری Deepsea Treasure از سوی شرکت حفاری دانا کیش پیمانکار این عملیات در منطقه مستقر و با راهبری شرکت پتروپارس کار خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل گروه پتروپارس در مورد شرح کار طرح توسعه میدان گازی بلال در بخش حفاری گفت: برنامه جامع شرکت ملی نفت ایران در طرح توسعه میدان گازی بلال حفر هشت حلقه چاه است که شامل شش حلقه چاه توسعه‌ای، یک چاه آموزه‌ای در افق کنگان و دالان و یک چاه توصیفی - اکتشافی ارزیابی مخزن در افق کنگان و دالان و انجام کار اکتشافی در افق ذاکین و فراقان می‌شود و بر اساس برنامه اکتشافی باید طی ۴۴ ماه اجرا شود.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل گروه پتروپارس سید شمس الدین موسوی میدان بلال پارس جنوبی میدان گازی بلال چاه توصیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها

به نقل از رسانه‌های عراقی، وزارت نیروی عراق نیز گزارش داد که به دنبال حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، خدمات پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

دولت اقلیم کردستان عراق ساعتی پیش نیز در این ارتباط اعلام کرد که در نتیجه حمله به میدان گازی کورمور در سلیمانیه انتقال ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق به منطقه متوقف شده است.

این در حالی است که مقامات شهرداری چمچمال که محل حمله موشکی قرار گرفت در این باره گفتند: این حمله با یک پهپاد انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور اصابت کرد.

ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق