Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختلال در عملکرد روده‌‌ها در بسیاری افراد ناشی از مصرف کم مایعات است که انتخاب نوشیدنی‌های طبیعی روش مناسبی برای تامین نیاز بدن به آب خواهد بود.

در ادامه این مطلب به معرفی 3 نوشیدنی خواهیم پرداخت که مصرف آنها در برنامه غذایی روزانه برای روده ها مفید خواهد بود.

اسموتی آلو

آلو تازه و خشک بهترین میوه‌ به‌عنوان ملین است و براساس مطالعه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، مصرف 100 گرم آلو در روز در مقایسه با مصرف داروهای ملین تاثیر بهتری در عملکرد روده‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برای اینکه فیبر آلو حفظ شود بهتر است این نوشیدنی به‌شکل اسموتی تهیه شود. این نوشیدنی همچنین حاوی منیزیم، پتاسیم و سوربیتول است. سوربیتول نوعی الکل قندی در میوه‌‌هاست که جذب آب در روده بزرگ را افزایش می‌دهد. برای تهیه این نوشیدنی 300 گرم آلو را با 2 لیتر آب در قابلمه روی حرارت نسبتا بالا بگذارید. پس از اینکه جوش آمد، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید با حرارت ملایم 2 دقیقه بجوشد. مواد را در سبد بریزید تا هسته‌‌ها و پوسته آلو جدا شود و بقیه را در غذاساز بریزید تا یکدست شوند.

2. نوشیدنی لیمو

لیمو منبع غنی از ویتامینC است که تاثیر آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث جذب آب در روده‌ها می‌شود که افزایش مقدار آب بهترین راهکار برای بهبود عملکرد روده‌هاست. البته افزودن آب لیمو می‌تواند این تاثیر را در بعضی افراد بهبود دهد. برای تهیه این نوشیدنی، آب نصف لیمو را در یک لیوان آب ولرم بچکانید و صبح و شب به صورت ناشتا میل کنید. البته در طول روز نیز این نوشیدنی را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

3. اسموتی سیب

مصرف سیب می‌تواند به بهبود یبوست کمک کند زیرا علاوه بر فیبرهای غذایی حاوی مقدار فراوان سوربیتول است. از جمله دیگر ریزمغذی‌های سیب می‌توان به ویتامینC، کلسیم و ویتامینA اشاره کرد. سیب همچنین حاوی پکتین؛ نوعی فیبر محلول در آب است که می‌تواند عملکرد روده‌‌ها را تسهیل کند. آب سیب مقدار کمتری فیبر نسبت به میوه دارد و اسموتی انتخاب بهتری نسبت به آبمیوه است. البته آب سیب نسبت به دیگر میوه‌ها مقدار نسبتا بالاتری فروکتوز دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند در مبتلایان به روده تحریک‌پذیر موجب اختلالات گوارشی شود.

منبع: سلامت

تماشاخانه ببینید| مسابقه سرعت با ماشین‌ چمن‌زنی/ اینجا خبری از فراری و مک‌لارن نیست ببینید| لحظه سقوط تابلوی تبلیغات روی سر رهگذری در تهران فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عملکرد روده روده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • (ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟