Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:21:54 GMT

۵ قلم کالا مورد رصد و پایش دقیق قرار می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۲۳۶۵

۵ قلم کالا مورد رصد و پایش دقیق قرار می‌گیرند

ایسنا/اردبیل دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: با تاکید رئیس جمهور پنج قلم کالای هدف مورد رصد و پایش دقیق قرار می‌گیرند تا جلوی قاچاق در عرضه این کالاها گرفته شود.

محمدعلی مجتهدی‌نیا ۱۵ تیر در جلسه گرامیداشت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار کرد: این کالاها شامل لوازم خانگی، لوازم یدکی، پوشاک، دارو و دخانیات است که کد شناسه بر روی آنها نصب شده و هموطنان در صورت مغایرت این کدهای شناسه، می‌توانند به مسئولان امر گزارش خود را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از طریق سامانه تجارت و نصب برنامه مشخص کدهای رهگیری فعال بوده و امکان شناسایی کالاهای قاچاق و غیراستاندارد وجود دارد که قطعا سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی با قاچاقچیان و کالاهای عرضه شده در این بخش برخورد خواهد کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از ارجاع ۹۰ درصد پرونده‌های قاچاق به تعزیرات خبر داد و گفت: در شرایط کنونی تنها ۱۰ درصد پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع می‌شود و عمده پیگیری‌های ما ازطریق مجموعه تعزیرات خواهد بود.

مجتهدی‌نیا ۱۲ تا ۱۹ تیرماه را هفته مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود:‌ در سال ۸۱ و با فرمان مقام معظم رهبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف شد تا مأموریت خود را در این حوزه به شایستگی انجام دهد که با اصلاح قانون قاچاق از اردیبهشت ماه امسال قانون جدید به ۲۶ دستگاه همراه این ستاد ابلاغ شده تا مبارزه جدی و بی‌امان را با کالا و ارز قاچاق انجام دهند.

وی تشکیل جلسات مستمر و پیگیری‌ها را برای واگذاری مسئولیت‌ها به استان‌ها به ویژه مزایده نهاده‌های دامی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با واگذاری امور در این حوزه به استان‌ها، تلاش بر این است تا نهاده‌ها به دست دامداران واقعی رسیده و جلوی قاچاق و دلالی در این بخش گرفته شود.

مجتهدی‌نیا همراهی اداره انبارهای تملیکی را با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد و اضافه کرد: قرار است با تأمین انبارها و سوله‌ها کالاهای قاچاق به نهادهای مرتبط ارائه شده و از طریق این انبارها و سوله‌ها نگهداری انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راستای عملیاتی کردن اصلاحیه قانون، انبار و سوله یک‌هزار و ۲۵۰ تنی در شمال استان با محوریت بیله‌سوار دایر شده تا کالاهای قاچاق و غیراستاندارد در آنجا نگهداری و تعیین تکلیف شوند.

مجتهدی‌نیا ادامه داد: امیدواریم با کشف و واگذاری کالاهای قاچاق به ویژه در بخش نهاده‌های دامی، دارو و سایر حوزه‌ها خود دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت بیشتری را انجام داده و مبارزه بی‌امان را با قاچاق انجام دهند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل تعیین تکلیف ارز حاصل از منشأ وارداتی را یادآور شد و گفت: در این زمینه نیز مقرر شده تا قوانین و مقررات به درستی اجرا و جلوی تخلفات و داد و ستدهای خارج از چارچوب ارز و به هم ریختن بازار در این بخش گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قاچاق كالا و ارز تحریم اقتصادی کالای اساسی سازمان صمت طرح مردمی سازی یارانه ها کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالاهای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم

ایسنا/بوشهر فرمانده انتظامی شهرستان دیلم از توقیف ۶ دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال در شهرستان دیلم خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ امید  صابر بعدازظهر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی شهرستان دیلم در حین کنترل محورهای مواصلاتی، به ۶ دستگاه خودرو سواری مشکوک می‌شوند که رانندگان به محض رویت مامورین اقدام به فرار می‌نمایند اما با ایجاد موانع فیزیکی پس از طی مسافتی توقیف شدند.

وی افزود: در بازرسی صورت گرفته از خودروهای متوقف شده انواع کالای قاچاق فاقد مدارک معتبر قانونی را کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق کشف شده بیش از  ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تعداد ۶ نفر متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان