Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: دهه ۹۰ یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های سرمایه گذاری در اقتصاد ایران بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران در برج میلاد، اظهار کرد: در اقتصاد ایران در نقطه ای هستیم که امید داریم نقطه عطفی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهه ۹۰ یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های سرمایه گذاری در اقتصاد ایران بود.

وی ادامه داد: آسیب شناسی هایی مختلفی درباره این موضوع صورت گرفت، سرمایه گذاری در دهه ۱۳۹۰ اگر نگوییم کمتر از صفر اما در حوالی این عدد بود.

خاندوزی بیان کرد: اگر جذابیت‌های ایجابی که باید به اندازه کافی برای صاحبان سرمایه ایجاد نکنیم، موانع و بازدارنده‌ها را از پیش پای آن‌ها برنداریم امید به اینکه در دوره جدید خروجی عملکردی متفاوتی نداشته باشیم نداریم.

وزیر اقتصاد افزود: در ستاد اقتصادی دولت با قیدهای موجود در شرایط اقتصادی و قید مسائل برون زا کمک کنیم که سال ۱۴۰۱ نقطه عطفی در بازگردان سرمایه گذاران باشد.

وی گفت: برای نقدینگی و سرمایه‌های اقتصاد ایران را در ابتدا باید چاره بیاندیشیم، فعالیت اقتصادی دولتی و سرمایه گذاری در کشور زحمت دارد، باید بتوانیم جذابیت بخش غیر مولد در کشور را بکاهیم. 

خاندوزی تصریح کرد: مجلس اگر کمک کند با تصویب برخی طرح‌ها این اتفاق برای سرمایه گذاران کشور فراهم می‌شود. باید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه گذار به صورت عقلایی وارد عمل شود تا برای سرمایه گذار سودآوری از مسیرهای دیگر باشد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: تلاش می کنیم تا سیاست گذاری های دولت مخرب نباشد و اگر سرمایه گذاری وارد سرمایه گذاری شده با ابلاغیه ها و … آن را از سرمایه گذاری ناامید نکنیم. 

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری های اقتصاد ملی نیز برای کمک به تولید کنندگان، در وزارت اقتصاد دو مسیر، شرکت ها و بانک ها را پیش می‌بریم، به تمام دوستان اعلام کردیم به سمت سرمایه گذاری مجدد پیش بروند. در حوزه بانک‌ها نیز همینطور است و باید مسیر بانکداری کمک به سرمایه گذار باشد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مجموعه این اقدامات، شاخص های سرمایه گذاری در سال آینده برخلاف دهه ۹۰ در یک نقطه عطف و چرخش قرار گرفته باشیم.

درحال تکمیل…

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد برج میلاد سرمایه گذاری بورس بانک سرمایه گذاری سرمایه گذاری اقتصاد ایران وزیر اقتصاد دهه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • مآخذ مالیات برعایدی سرمایه در ایران برعکس دنیاست
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت