Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌حمیدرضا تقی نصیری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تولید ۶۷ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ قطعه بچه ماهی در مراکز مختلف تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در استان گیلان با هدف حفظ و افزایش ذخایر ماهیان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مرکز شهید بهشتی، یک میلیون و ۱۸۵ هزار قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری با میانگین وزنی سه گرم تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد ۶۷۰ هزار قطعه ماهی قره برون، ۱۲۰ هزار قطعه اوزون برون، ۴۵ هزار قطعه ماهی شیپ و ۳۵۰ هزار قطعه ماهی کپور تالابی تولید و در رودخانه‌ها رهاسازی شد.

تقی نصیری اضافه کرد: در مرکز سیاهکل نیز تاکنون ۳۶ میلیون و ۶۵۳ هزار قطعه بچه ماهی شامل ۵۳ هزار قطعه ماهی خاویاری گونه قره برون با میانگین وزن ۲.۶ گرم و هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ماهی سوف با میانگین وزن ۸ دهم گرم تولید و رها سازی شد.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان ادامه داد: ۲۷ میلیون قطعه بچه ماهی سفید نیز با میانگین وزن ۷ دهم گرم در این مرکز تولید و در رودخانه‌های منتهی به خزر رهاسازی شده است.

تقی نصیری با اشاره به پیش بینی تولید ۳۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در مرکز یوسف پور سیاهکل، اضافه کرد: در مرکز تکثیر ماهیان سفید رود نیز ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بچه ماهی سفید با میانگین وزن ۷ دهم گرم تولید و در رودخانه سفیدرود رهاسازی شد.

وی با اشاره به رها سازی ۱۲ هزار و ۷۰۰ قطعه انواع بچه ماهیان گونه‌های فیتیفاک، بیگ هد و آمور، افزود: در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید انصاری رشت نیز ۲۲ میلیون و ۳۶۴ هزار قطعه بچه ماهی استخوانی گونه سفید نیز تولید و در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رها سازی شده است.

تقی نصیری همچنین گفت: شناورهای صیادی نیز در تیر ماه امسال ۱۴ تن ماهی کیلکا صید کردند که پیش بینی می‌شود این میزان صید تا پایان امسال به شش هزار تن برسد.

کد خبر 5532016

منبع: مهر

کلیدواژه: دریای خزر تالاب انزلی پرورش ماهی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا زلزله آلودگی هوا خراسان رضوی مجلس شورای اسلامی آمار کرونا مشهد اردبیل جهرم تولید و در رودخانه هزار قطعه ماهی میانگین وزن قطعه بچه ماهی تقی نصیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • جزئیات برگزاری حراج جدید شمش طلا | مبلغ وجه ضمانت به‌ازای هر قطعه شمش طلا چقدر است؟