Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۵۴ نفر بیکار در کشور داریم که ۳۹.۷ درصد از آنها، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.

به گزارش ایران اکونومیست، بررسی آمار مربوط به وضعیت نیروی کار در بهار سال جاری که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده، نشان می‌دهد که ۹۵۱ هزار و ۷۲۰ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی در بهار امسال، ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی، بیکار بوده‌اند که نسبت به بهار سال ۱۴۰۰، معادل ۰.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین ۴۹۴ هزار و ۷۹ نفر از این جمعیت را زنان و ۴۵۷ هزار و ۶۳۱ نفر را مردان به خود اختصاص می‌دهند؛ از نظر درصدی نیز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گروه مردان ۹.۱ درصد و گروه زنان ۲۲.۳ درصد است.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در گروه مردان در بهار سال ۱۴۰۱ نسبت به بهار سال ۱۴۰۰، ۰.۳ درصد و در گروه زنان، ۰.۱ کاهش را نشان می‌دهد.

۳۹.۷ درصد از بیکاران کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

همچنین در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۵۴ نفر بیکار در کشور داریم که بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیل کرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۳۹.۷ درصد بیکاران کشور، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در بهار سال ۱۴۰۰، معادل ۴۰.۳ درصد بود.

البته سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» با رشد مواجه بوده به طوری که این سهم ۱.۳ درصد افزایش داشته و از ۲۵.۳ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ به ۲۶.۶ درصد در بهار سال ۱۴۰۱ رسیده است.

تعداد کل بیکاران کشور (۱۵ ساله و بیشتر) ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۵۴ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار ۹۵۱ هزار و ۷۲۰ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار مرد ۴۵۷ هزار و ۶۳۱ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار زن ۴۹۴ هزار و ۷۹ نفر
  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: نرخ بیکاری ، بیکاری فارغ التحصیلان ، بیکاری جوانان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرخ بیکاری بیکاری فارغ التحصیلان بیکاری جوانان فارغ التحصیلان بهار سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل بیکاران کشور بهار سال ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود

به گزارش شفقنا از گاردین، از آنجایی که کاهش جمعیت همچنان بر جامعه و اقتصاد ژاپن تأثیر می گذارد، تعداد خانه های خالی از ۹ میلیون فراتر رفته است – به اندازه ای که کل جمعیت استرالیا را با سه نفر در هر خانه در خود جای دهد.

ارقام دولتی منتشر شده در روز سه شنبه نشان می دهد که تعداد خانه های خالی موسوم به akiya تا اکتبر 2023 بیش از نیم میلیون از نظرسنجی قبلی در سال 2018 افزایش یافته است.

ریشه این مسئله کاهش جمعیت روستایی است و بسیاری از کسانی که وارث چنین املاکی هستند، نمی توانند یا تمایلی به زندگی در آنها، نوسازی یا حتی تخریب آنها ندارند. اگرچه شهرها مصون نیستند و صدها هزار خانه خالی طولانی مدت در مناطق شهری وجود دارد.

این رقم کل خانه های خالی تقریباً ۱۴ درصد از کل خانه های ژاپن را نشان می دهد، اگرچه تعداد واقعی می تواند بیشتر باشد. موسسه تحقیقاتی نومورا تخمین می زند که نزدیک به ۱۱ میلیون اکیا وجود دارد و می تواند بیش از ۳۰ درصد از خانه ها را ظرف یک دهه تشکیل دهد.

بیش از ۴.۴ میلیون املاک مورد بررسی برای اجاره در دسترس هستند – اما برای مدت طولانی خالی بوده و عمدتاً از مراکز اصلی جمعیت دور هستند. وضعیت بیش از ۳.۸ میلیون نامعلوم است و تنها ۳۳۰۰۰۰ از ۹ میلیون فروخته شده بود.

زمین های خالی در ژاپن مالیات بیشتری نسبت به زمین های دارای ساختمان جذب می کنند، که بر بار مالی تخریب خانه های قدیمی می افزاید و باعث می شود برخی از مردم از به ارث بردن املاک خودداری کنند.

با این حال، علاقه فزاینده ای در بین خارجی ها به این انبوه املاک خالی، به ویژه خانه های کومینکا (سنتی) به عنوان گزینه ای برای اقامت ارزان و غیر معمول، خانه های تعطیلات یا اجاره به گردشگران وجود دارد.

هانا ساکاتا و همسرش تقریباً یک دهه است که خانه‌های خود را از طریق سرمایه‌گذاری میراث جدید خود بازسازی و اجاره می‌کنند، که با یک خانه تعطیلات در شبه‌جزیره ایزو که خالی مانده بود و کاملاً خراب شده بود، شروع شد. آنها یک خانه سنتی کومینکا را در روستایی در کوهستانی ناگانو پس از فروریختن بخشی از آن زیر سنگینی برف پاک نشده در حالی که صاحب سالخورده آن در یک مرکز مراقبت بود، به دست آوردند.

منبع: گاردین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است