Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، روز سه شنبه، این شرکت شکایت‌های جداگانه ای علیه شرکتی به نام اختاپوس و فردی به نام اکرم آتس تنظیم کرد. به گفته متا، شرکت یادشده زیرمجموعه یک شرکت فناوری چند ملیتی چینی در ایالات متحده است که خدمات جمع‌آوری داده‌ها را به افراد و شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

اختاپوس همچنین نرم‌افزاری را می‌فروشد که مردم می‌توانند از آن برای اجرای کمپین‌های جمع‌آوری داده‌های خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متا، این برنامه ابتدا حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام کاربر را با ارائه اطلاعات احراز هویت در اختیار می‌گیرد، ولی تمام داده‌هایی که دسترسی به حساب‌های هر فرد را ممکن می‌کند، حذف نمی‌کند و بدین وسیله امنیت و حریم شخصی کاربران را به خطر می‌اندازد.

این نرم افزار همچنین می‌تواند شماره تلفن، تاریخ تولد و سایر اطلاعات شخصی در مورد تمام دوستان کاربر نرم افزار مذکور را از طریق فیس‌بوک و اینستاگرام متصل به یک مشتری خاص شرکت اختاپوس را به دست آورد. متا مدعی است که اختاپوس با ارائه یک سرویس جمع‌آوری خودکار داده و تلاش برای جلوگیری از شناسایی عملکرد آن، امنیت و حریم شخصی کاربران را نقض کرده است.

متا مدعی است اکرم آتس از برخی حساب‌های رباتیک اینستاگرام برای جمع‌آوری اطلاعات بیش از ۳۵۰۰۰۰ کاربر اینستاگرام استفاده کرده و بعداً این داده‌ها را در مجموعه‌ای از سایت‌های شبیه‌سازی منتشر کرده که در آن‌ها می‌توان اطلاعات آن افراد را بدون رضایت آنها مشاهده کرد. متا می‌گوید از آغاز سال ۲۰۲۱، اقدامات اجرایی متعددی را علیه چنین افرادی انجام داده است.

کد خبر 5532070

منبع: مهر

کلیدواژه: اینستاگرام فیس بوک امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو طرح جهش تولید دانش بنیان نوآوری امنیت اطلاعات تحقیقات علمی حاکمیت سایبری حکمرانی فضای مجازی زلزله ایرانسل صندوق نوآوری و شکوفایی ناسا فیس بوک جمع آوری داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16

ایتنا - کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.
شرکت آمریکایی اپل قصد دارد در سپتامبر آینده از گوشی جدید خود با نام آیفون 16 رونمایی کند، در حالی که برخی اطلاعات به بیرون درز کرده شکل و اندازه دستگاه را فاش می کند.

به گزارش ایتنا، سانی دیکسون که به دلیل افشای اطلاعات مکرر خود در رابطه با دستگاه‌های اپل شناخته می‌شود، روز یکشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس  تصویری را به اشتراک گذاشت که اندازه صفحه نمایش گوشی‌های آیفون 16  را به همراه جزئیاتی در مورد دوربین نشان می‌دهد.

طبق تصویر، آیفون 16 معمولی اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی را حفظ خواهد کرد، در حالی که مدل Pro دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی خواهد بود.

 

مدل پلاس نیز مجهز به صفحه نمایش سنتی 6.7 اینچی خواهد بود، اما آیفون 16 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی بزرگتر خواهد بود و همچنین تصویر حالت دوربین متفاوتی را برای نسخه معمولی و نسخه پلاس آیفون 16 نشان می دهد.

کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ