Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ احــمد آرول، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور اتیوپی در گفتگو با تقریب با بیان اینکه دستیابی به وحدت هم از منظر عقلی و هم شرعی ضرورت دارد، بیان داشت: شکل گیری اختلاف و دودستگی و یا دامن زدن به برخی موضوعات که در سطح بعد از توحید، نبوت و معاد قرار دارد، هرگز نمی تواند به مسلمانان مجوزی برای ایجاد اختلاف دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه در موقعیت کنونی جهان اسلام که دشمنان اسلام از هر عاملی برای به وجود آوردن تفرقه و جلوگیری از اتحاد مسلمانان و قطع ارتباط و همکاری آنان با یکدیگر استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود: دشمنان جهان اسلام همه ظرفیت خود را براي مقابله همه جانبه با اسلام و مسلمانان به کار گرفته اند و همواره با حربه های گوناگون در پی گسترش اختلافات دیرینه و ایجاد اختلافات نوین در میان مسلمانان هستند و آشکارا اعلام مي کنند که جوامع مسلمان در تیررس اختلاف افکنی کشورهای غیر مسلمان هستند و  تقابل اصلي آینده جوامع بشري، برخورد فرهنگ اسلامي و فرهنگ غربي است.

او در ادامه اظهار داشت: در چنین فضایی تاکید بر موضوعات اختلافي و دودستگی ميان صفوف مسلمانان منطقي نيست و نتيجه اي جز به هدر رفتن سرمايه ها و سواستفاده دشمنان از اين اختلافات نخواهد داشت. این در حالی است که بیش از یک میلیارد مسلمان روی کره زمین زندگی می کنند که درباره خدا، پيامبر بزرگ اسلام، نماز، حج، کعبه، قرآن و بسياري از احکام ديني با هم هم عقیده هستند. حال آن که اگر اختلافاتی اندک میان آن ها هم وجود داشته باشد، نباید بر سر همین چند اختلاف با یکدیگر درگیر شوند و اصل دین را زیر سوال ببرند.

شیخ احــمد آرول تصریح کرد: اگر مسلمانان بر سر موضوعات بی اهمیت با یکدیگر درگیر شوند فرصت را به کسانی می دهند که نه به مذهب شيعه اعتقاد دارند و نه به مذهب سنی و نه به سایر فرقه ها. زیر دشمنان اساسا نمی خواهند هیچ یک از این فرقه ها و دین اسلام وجود داشته باشد. از این رو به طور دائم به اختلاف افکنی می پردازند. بنابراين وحدت ميان مسلمانان و اتحاد بين فرق اسلامي عقلا و شرعا یک امري حیاتی و ضروری به شمار می آید.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد

مولوی عبدالرحمان ترنج زر امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باعث ناامیدی و رسوایی همه افرادی شد که می‌گفتند ایران نمی‌تواند به اسرائیل حمله کند.

وی تصریح کرد: حمله ایران به اسرائیل کاملاً قانونی و حق مسلم آن بود و باعث خوشحالی تمام مسلمانان از کوچیک تا بزرگ شد.

مولوی ترنج زر گفت: انتقام ایران برای حفظ فلسطین و قدرت بخشیدن به جبهه مقاومت بود که بصیرت رهبری و سپاه پاسداران باعث درخشش جهان اسلام شد.

امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار ابراز داشت: وقتی متوجه حمله ایران به اسرائیل شدیم خیلی خوشحال شدیم تا به حال چنین خوشحالی را تجربه نکرده بودیم حتی در جشن‌ها و عروسی‌هایمان اینقدر خوشحال نبودیم.

وی افزود: این وعده الهی است که یهودیان جنایتکار به دست مسلمانان نابود می‌شوند. در انتقام ایران از اسرائیل هم کمک خداوند متعال کاملا مشهود بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • مورایس مسلمان شد
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه