Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اصغر سلیمی» امروز (چهارشنبه)در گفت و گو با  خبرنگار اقتصادی ایرنا  در خصوص نحوه برخورد با تخلفات حوزه بورس اظهار داشت: برخی از شبکه‌های مجازی در قالب مشاوران  اقدام به سیگنال فروشی می‌کنند، متولیان و مدیران این نهادها مشخص نیستند و به هیچ ارگانی هم پاسخ گو نیست. باید قوانین و مقررات تحت نظارت سازمان بورس به خوبی اجرا شود و خلاء قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده  و انتقال  اطلاعات نهانی در بازار سرمایه  را از دیگر تخلفات حوزه بورس عنوان کرد و بیان داشت: سوء استفاده کنندگان از اطلاعات نهانی بزرگترین آسیب  را به بازار سرمایه وارد می‌کنند. سودها را عده خاص  به دست می‌آورند و طرف مقابل مردم عادی هم در ضرر و زیان قرار می‌گیرند.

 سلیمی با بیان اینکه بازار سرمایه  موقعیت  ویژه‌ای در تامین منابع مالی صنعت و تولید دارد تصریح کرد: سوء استفاده کنندگان از اطلاعات نهانی توسعه اقتصادی را با مشکل مواجه خواهند کرد و سرمایه گذاران این حوزه  هم شانس کمتری در سود سرمایه دارند و این  باعث می شود اعتماد به بازار کاهش یابد.

نماینده مردم سمیرم در نحوه برخورد با متخلفان حوزه بورس اظهار داشت: سازمان بورس باید قدرت کافی برای برخورد با متخلفین این حوزه داشته باشد و بتواند با اقدام سریع با این جرائم برخورد کند.

وی بیان داشت: مشکلات و موانع حوزه بورس بارها در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شده است و این کمیسیون از هر اقدامی برای توسعه و رشد اقتصادی در کشور حمایت و با سازمان ها و نهادهای اقتصادی همکاری می‌کند.

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس بورس بازار سهام فرابورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار حوزه بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند گفت: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؟ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.

او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳