Web Analytics Made Easy - Statcounter

قباد بهزادی پور، مدیر کل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سطح بندی مراکز رشد دانشگاه یکی از اقدامات کلان بسته کاری توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی سند تحول و تعالی دانشگاه است که به صورت سالانه انجام می‌شود. این اقدام موثر جزء راه کنش ساماندهی زیست بوم نوآوری و ایجاد زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری جهت توسعه فناوری و نوآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزادی پور به شاخص‌های ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد اشاره کرد و گفت: این شاخص‌ها شامل تعداد قرارداد‌های هسته ها/واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، میزان درآمد‌ها و هزینه‌های صرف شده در این مراکز، تعداد دوره‌های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب و کار، برگزاری ایده آرایی ها، استارت‌اپ‌ها و چالش‌های فناوری در دانشگاه، تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت هستند، زیرساختار‌های فناوری استفاده شده برای مراکز رشد و همچنین سایر امور فناورانه در واحد‌های دانشگاهی است.

او گفت: بر اساس نتایج ارزیابی ها، تعداد مراکز رشد سطح یک و دو دانشگاه با یک افزایش ۱۰۰ درصدی به ۵۰ مرکز رسیده است. مراکز رشد سطح یک شامل مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات، اصفهان (گیاهان دارویی)، کرج، خوراسگان، اردبیل، اراک، نیشابور، قزوین، تهران شمال، رودهن، نجف آباد، ساوه، سنندج، سیرجان، تهران جنوب، یزد، مشهد، رشت، اهواز، تهران غرب و زنجان می‌باشد.

او گفت: مراکز رشدی که موفق به کسب سطح دو شده اند نیز عبارتند از مرکز رشد واحد خمینی شهر، دزفول، لنجان، گرگان، اهر، یاسوج، ایلام، قم، تبریز، کاشان، خرم آباد، کرمان، قوچان، علی آباد کتول، دماوند، شهر قدس، چالوس، اسلامشهر، بجنورد، ساری، کرمانشاه، فلاورجان، دورود، ایلخچی، شهرکرد، ارومیه، شیراز، دهاقان و همدان.

مدیرکل سرا‌های نوآوری گفت: ارزیابی دقیق مراکز رشد و فعالیت آن‌ها در راستای هدایت دانشجویان و اعضای هیئت علمی به سوی ایجاد هسته‌ها و واحد‌های فناور از طریق برگزاری رویداد‌های فناورانه مختلف، بستر ساز تولید و اشتغال دانش بنیان خواهد بود. ایجاد واحد‌های فناور متناسب با نیاز‌های فناورانه صنعت و اقلیم هر منطقه نیز زمینه ساز راه اندازی سرا‌های نوآوری تخصصی در استان‌ها خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد هیئت علمی مراکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در اجلاسیه گروه‌های کشوری معماری و شهرسازی اظهار کرد: احیای الگو‌های سنتی و بازگشت به الگو‌های معماری سنتی و اسلامی و استفاده از آن در طراحی‌های مدرن یکی از ضرورت‌های است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیران گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دامغان عنوان کرد: دامغان یکی از کهن‌ترین شهر‌های ایران است و کاروانسرا‌ها، قلعه‌ها و تپه‌های قدیمی و برج و بارو، حصار عظیم داخل و خارج شهر دامغان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که ۱۳۰ اثر ملموس و ناملموس در فهرست آثار ملی است و از آثار شاخص این شهرستان می‌توان به تپه تاریخی حصار با قدمت ۷ هزار سال و دارای سه دوره متعدد، مسجد تاریخانه که یکی از مهم‌ترین مساجد بازمانده از قرون اولیه اسلامی در کشور و از نخستین نمونه‌های مساجد است، اشاره کرد که مناره آن یکی از عناصر تشکیل‌دهنده آن است.

افشاری متذکر شد: وجود بنا‌های تاریخی بسیار در دامغان و لزوم احیای ارزش‌های اسلامی در شهر‌های مسلمان که امروزه هویت خاص گذشته را از دست داده‌اند، بیش از قبل احساس می‌شود.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تاکید کرد: تمرکز بر آموزش معماری اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تشویق پژوهش در این زمینه می‌تواند دستاورد‌های شگرفی را ایجاد کند.

وی متذکر شد: توجه به فرهنگ و هنر ایرانی و ادغام فرهنگ و هنر ایرانی در طراحی‌های معماری و شهرسازی با بهره‌گیری از توان علمی اندیشمندان این دو حوزه با استفاده از مصالح بومی و سنتی و به‌کارگیری مصالح ساختمانی سنتی و بومی در ساخت و ساز‌ها موجب ترویج معماری پایدار که هم با محیط زیست سازگار باشد خواهد شد و هم بازتاب‌دهنده میراث فرهنگی ایرانی-اسلامی و توسعه گردشگری می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، توجه به معماری ایرانی‌ ـ‌ اسلامی در ساخت و ساز‌های شهری را از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: استفاده از نماد‌ها و عناصر معماری اسلامی در طراحی‌های جدید با برگزاری اینگونه جلسات در دانشکدگان هنر زمینه تحول در معماری را ایجاد کرده و با ارائه راهکار و برنامه به حاکمیت زمینه ایجاد قوانین و مقرراتی که حمایت از معماری ایرانی اسلامی را در برنامه‌ریزی‌های شهری و ملی تضمین کند را مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «رویداد صدرا» توافق برد-برد دانشگاه و صنعت
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان