Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، قباد بهزادی پور مدیر کل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: سطح بندی مراکز رشد دانشگاه یکی از اقدامات کلان بسته کاری توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی سند تحول و تعالی دانشگاه است که به صورت سالانه انجام می شود. این اقدام موثر جزء راه کنش ساماندهی زیست بوم نوآوری و ایجاد زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری جهت توسعه فناوری و نوآوری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزادی پور به شاخص های ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد اشاره کرد و گفت: این شاخص ها شامل تعداد قراردادهای هسته ها/واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، میزان درآمدها و هزینه های صورت گرفته در این مراکز، تعداد دوره های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب و کار، برگزاری ایده آرایی ها، استارت‌اپ ها و چالش های فناوری در دانشگاه، تعداد اعضای هیأت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت هستند، زیرساختارهای فناوری استفاده شده برای مراکز رشد و همچنین سایر امور فناورانه در واحدهای دانشگاهی است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج ارزیابی ها، تعداد مراکز رشد سطح یک و دو دانشگاه با یک افزایش 100 درصدی به 50 مرکز رسیده است. مراکز رشد سطح یک شامل: مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات،  اصفهان (گیاهان دارویی)، کرج، خوراسگان، اردبیل، اراک، نیشابور، قزوین، تهران شمال، رودهن، نجف آباد، ساوه، سنندج، سیرجان، تهران جنوب، یزد، مشهد، رشت، اهواز، تهران غرب و زنجان می باشد.
وی ادامه داد:  مرکز رشد واحد خمینی شهر، دزفول، لنجان، گرگان، اهر، یاسوج، ایلام، قم، تبریز، کاشان، خرم آباد، کرمان، قوچان، علی آباد کتول، دماوند، شهر قدس، چالوس، اسلامشهر، بجنورد، ساری، کرمانشاه، فلاورجان، دورود، ایلخچی، شهرکرد، ارومیه، شیراز، دهاقان و همدان مراکز رشدی هستند که موفق به کسب  سطح دو شده اند.
مدیرکل سراهای نوآوری افزود: ارزیابی دقیق مراکز رشد و فعالیت آن ها در راستای هدایت دانشجویان و اعضای هیات علمی به سوی ایجاد هسته ها و واحدهای فناور از طریق برگزاری رویدادهای فناورانه مختلف، بستر ساز تولید و اشتغال دانش بنیان خواهد بود. همچنین ایجاد واحدهای فناور متناسب با نیازهای فناورانه صنعت و اقلیم هر منطقه نیز زمینه ساز راه اندازی سراهای نوآوری تخصصی در استان ها خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوآوری مراکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست کمیته راهبری سند تحول در محل سالن شورای دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

در این جلسه طرح‌های پیشنهادی بررسی شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بررسی و بخش عمده‌ای از پروژه‌ای کلان در برنامه اجرایی سال جاری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگار علم و فناوری آنا با اشاره به بررسی پروژه‌های کلان راهبردی برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها در سال جاری اظهار کرد: راه‌اندازی و فعال شدن سرای جلبک، احیای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت، پیگیری اخذ سند مالکیت و احیای مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد، بررسی و اجرای طرح پروژه‌های نهال، پیگیری و احصای مشکلات سرای نوآوری برج قریب، ایجاد آزمایشگاه صنایع غذایی و ارائه استاندارد‌های علمی به‌منظور خدمات‌رسانی به شرکت‌های صنایع غذایی منطقه صفادشت و ملارد، راه‌اندازی ناحیه نوآوری صفادشت و چندین طرح با توجه به پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری مورد تأیید کمیته راهبری برای اجرایی شدن قرار گرفت و افتتاح خواهد شد.

حامد افشاری درباره برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال و استفاده از انرژی برق خورشیدی چنین توضیح داد: با اجرای این طرح، ظرفیت فعالان علم و فناوری در زمینه تولید افزایش می‌یابد و استفاده از منابع انرژی مقرون به صرفه خواهد بود.

وی افزود: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انتظار دارد واحد شهرقدس به عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران شناخته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت اضافه کرد: توسعه اقتصاد مبتنی بر پژوهش و فناوری (درآمدزایی از محل فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه) در واحد دانشگاهی شهرقدس، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری در این واحد دانشگاهی و اتصال به شبکه استانی، ملی و بین‌المللی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه حل‌مسئله، مراکز رشد و سرا‌های نوآوری برای رفع چالش‌های ملی، ارتقای رتبه واحد دانشگاهی در نظام‌های مختلف رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی با توجه ویژه به انتشار مقالات معتبر، کتاب‌های دانشگاهی و ارتقای برند واحد شهرقدس در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی