Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نتایج تازه ترین نظرسنجی دانشگاه مونموث که در تارنمای فاکس نیوز منتشر شده نشان می دهد که آمریکایی‌ها همچنان نگران تورم و افزایش قیمت بنزین هستند و این موضوع بیش از مسائلی همچون جنجال مربوط به سقط جنین آنها را نگران می کند.

این نظرسنجی حاوی خبر خوشی برای دموکرات ها نیست که انتظار داشتند با استفاده از موضوع سقط جنین، رای دهندگان را تحت تاثیر قرار دهند و افکار عمومی را از مسائل مهم تری شامل بحران اقتصادی ناشی از نرخ تورم بالا و قیمت بنزین سلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنج ها در دانشگاه مونموث این سوال را از پاسخ دهندگان پرسیده اند که اکنون بزرگترین دغدغه خانواده های آمریکایی ها چیست؟. ۳۳ درصد به موضوع تورم، ۱۵ درصد به موضوع قیمت بنزین و ۹ درصد به مساله اقتصاد اشاره کردند. همچنین ۶ درصد به صورتحساب های روزانه و قیمت مواد غذایی و ۵ درصد نیز به موضوع سقط جنین توجه نشان دادند.

این نتایج نشان داد که بیش از ۴۰ درصد آمریکایی ها گفته اند تلاش می کنند از نظر مالی وضعیت فعلی خود را حفظ کنند.

این بالاترین رقم ثبت شده در نظرسنجی های این دانشگاه از زمان آغاز پرسش در این زمینه در نظرسنجی ها از ۵ سال پیش تاکنون است. بیشترین درصدی که همین پاسخ را تاکنون داده بودند ۲۹ درصد بوده است.

نظرسنجی دانشگاه مونموث از ۹۷۹ نفر از بزرگسالان آمریکایی و در فاصله زمانی ۲۳ تا ۲۷ ژوئن (۶-۲ تیر) انجام شده است.

این نظرسنجی ها در حالی انجام شده که دولت جو بایدن برای کاهش هزینه های روزمره دست و پنجه نرم می کند. تورم همچنان بالا و ۴۰ درصد است و قیمت های بنزین در سراسر آمریکا حول اندکی زیر ۵ دلار در هر گالن است.

طبق نظرسنجی دانشگاه مونموث، محبوبیت بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا ۳۶ درصد و دو درصد پایین تر از نظرسنجی های انجام شده در ماه مه (اردیبهشت) است. این نظرسنجی نشان داده که ۵۷ درصد رای دهندگان آمریکایی بایدن را رئیس جمهوری محبوب نمی دانند. در نظرسنجی ماه مه این رقم ۵۸ درصد بوده است.

جف بزوس مالک ثروتمند شرکت آمازون در واکنش به اظهارات جدید بایدن که جایگاه های سوخت را مسئول افزایش قیمت ها دانسته بود گفت این ادعا نشان می دهد که دولت فهم نادرستی از پویایی بازار دارد.

درباره افزایش قیمت های بنزین، بایدن حمله روسیه به اوکراین را مقصر می داند .

وی در سفر هفته گذشته خود به اروپا گفت در نهایت روسیه در افزایش قیمت ها مقصر است.  

به گزارش ایرنا، بایدن روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پیام من به شرکت‌هایی که جایگاه های سوخت را اداره می‌کنند و قیمت بنزین را در جایگاه ها تعیین می کنند ساده است: اکنون زمان  جنگ و خطر جهانی است.

وی تصریح کرد: قیمت را در جایگاه های سوخت کاهش دهید تا بازتاب هزینه ای را که برای محصول می پردازید، باشد. اکنون این کار را انجام دهید.

برچسب‌ها جو بایدن ولادیمیر پوتین نظرسنجی نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جو بایدن ولادیمیر پوتین نظرسنجی جو بایدن ولادیمیر پوتین نظرسنجی نرخ تورم آمریکایی ها افزایش قیمت نظرسنجی ها قیمت بنزین جایگاه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • نفت در مدار رشد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد