Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و پارک‌های علم و فناوری بزودی «پردیس‌های سلامت» در استان‌ها راه‌اندازی و فعال می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری قزوین، نشست روسای دانشگاه‌های استان قزوین با حضور دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در محل پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر خیرالدین در این نشست اظهار داشت: آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی درحال بازنگری است و یک ماده نیز به چهار ماده قبلی « اضافه شده و برای شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال، امتیازات بیشتری پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: برای ساماندهی نیازهای بخش‌های صنعت و تولید، سامانه‌ای تدارک دیده شده که مدیران شرکت‌ها حتما باید به آن مراجعه کرده و با نیازها آشنا شوند و برای هماهنگی ایده‌های خود اقدام کنند.
معاون وزیر علوم یادآورشد: لازم است نقشه منطقه‌ای جامع نیاز کشور ترسیم شود تا ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس آن طراحی و هدایت شود و شکل بگیرد و حتما باید اساتید دانشگاه نیز به سمت فناوری سوق داده شوند.
دکتر خیرالدین تصریح کرد: امروز به جای تولید مقاله در دانشگاه‌ها باید به سمت تولید ایده و محصول و اشتغال حرکت کنیم و از ظرفیت‌های مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای استفاده شود.
وی گفت: از آنجا که مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی قزوین نمی‌تواند جایگاه پارک علم و فناوری را داشته باشد لذا می‌توانید نسبت به ایجاد پردیس اقدام کنید تا زایشی شود و هنگامی که به تولید انبوه رسیدند وارد مراکز رشد شوند.
اجرای طرح«دستیار فناور»
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم بیان کرد: مراکز رشد می‌توانند از طرح «دستیار فناور» استفاده کنند که با این روش دانشجو می‌تواند شش ماه در یک شرکت دانش‌بنیان همکاری کند و حقوق آن را تامین می‌کنیم تا کارآموزی انجام شود.
وی یادآورشد: در این طرح به دانشجویان لیسانس در صورت فعالیت در مراکز رشد ماهانه یک میلیون تومان، افراد فوق لیسانس ماهانه 2 میلیون و دکتری ماهانه 3 میلیون تومان حقوق تا شش ماه پرداخت می‌شود.
راه‌اندازی پردیس سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: با همکاری پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیم داریم «پردیس‌های سلامت» را در استان‌های کشور راه‌اندازی کنیم.
وی گفت: دانشگاه‌هایی که مراکز کارآفرینی ندارند حتما بایستی نسبت به راه‌اندازی این مراکز اقدام کنند زیرا این کار اولین گام در ورود به حوزه فناوری است.
دکتر خیرالدین تصریح کرد: مراکز رشد حتما بایستی مجوز شورای فناوری و گسترش را دریافت کرده و طرح « دستیار فناور» را در مراکز خود فعال کنند.
گفتنی است،در ادامه این نشست، روسای دانشگاه‌ها ایده‌ها و نقطه نظرات خود و نیز مشکلات مراکز دانشگاهی خود را با معاون وزیر علوم در میان گذاشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سلامت معاون فناوری و نوآوری علم و فناوری وزارت علوم راه اندازی دانش بنیان دانشگاه ها مراکز رشد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: این طرح در دانشگاه و با هدف آموزشی و تحقیقاتی راه اندازی شده است.

سعید خلجی افزود: سالن تحقیقاتی پرورش طیور گروه علوم دامی دانشگاه ملایر مجهز به قفس‌های باطری شکل به ظرفیت هزار قطعه جوجه گوشتی، ۴۵۰ قطعه مرغ تخمگذار و ۲۴۰ قطعه مرغ مادر در هر دوره پرورش است.

او تصریح کرد: قابلیت اجرای طرح‌های مختلف آزمایشی این سالن در طیور گوشتی، تخمگذار و مادر، کبک و بلدرچین است و مجهز به قفس‌های باطری سه طبقه دارای آبخوری نیپل و دانخوری تراف با قابلیت تنظیم ارتفاع، منبع آب جهت اندازه‌گیری مصرف آب و سینی‌های جمع‌آوری فضولات گالوانیزه است.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: از قابلیت‌های این سالن امکان انجام انواع آزمایش‌های مربوط به تعیین نیاز مواد مغذی مورد نیاز طیور همچون پروتئین، اسید‌های آمینه، مواد معدنی و ویتامین‌ها و نیز انجام آزمایش‌های مربوط به اندازه‌گیری قابلیت هضم مواد خوراکی و ابقاء مواد مغذی است.
سعید خلجی افزود: سیستم نور سالن از طریق لامپ‌های LED تعبیه شده در ارتفاع مختلف بوده، به نحوی که نور بطور یکنواخت در بین طبقه‌های مختلف قفس‌ها روشنایی ایجاد کند.

او تصریح کرد: سیستم تهویه سالن شامل ۲ عدد فن ۹۰ جهت تخلیه هوا و یک عدد فن ۳۰ برای گردش هوای بین طبقات قفس است و بسته به سن جوجه‌ها توسط تایمر تعبیه شده روشن و خاموش می‌شود.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملایر گفت: از مزایای این سالن امکان انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز صنعت طیور با دقت و صحت بالا است و نتایج و داده‌های بدست آمده از آزمایش‌های صورت گرفته بر روی طیور مختلف در این سالن می‌تواند در مزارع تجاری سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال