Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:04:59 GMT

مراکز رشد نیازمند نهضت تیم‌سازی با نگاه نو هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۳۵۰۹

مراکز رشد نیازمند نهضت تیم‌سازی با نگاه نو هستند

ایسنا/اصفهان رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه باید به سمت نهضت تیم سازی با نگاه نو حرکت کنیم، گفت: این موضوع را به‌عنوان مأموریت جدید برای مراکز رشد معرفی می‌کنیم.

جعفر قیصری امروز ( چهارشنبه، ۱۵ تیرماه) در نشست مدیران مراکز رشد فناوری کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حضور روسای مراکز رشد در این نشست را محفلی برای گفت‌وگو و تبادل تجارب دانست و اظهار کرد: اگر تجربه کشور و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که از سال ۷۵ مصوب شورای انقلاب فرهنگی دارد را مدنظر قرار دهیم، قطعاً موجبات خیروبرکت برای کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه حدود دو دهه مرکز رشد داری در کشور، گفت: آنچه امروز به‌عنوان اکوسیستم فناوری در کشور داریم، حاصل تلاش‌هایی است که در مراکز رشد شکل‌گرفته است. تجربه بیش از دو دهه مرکز رشد داری در کشور ما را به اینجا رسانده که تأثیر شرکت‌ها در اقتصاد یک تا دو درصد است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بابیان اینکه به دنبال افزایش این تأثیر در اقتصاد هستیم، تصریح کرد: اینکه چگونه این مأموریت را دنبال کنیم با کمک نهضت تیم سازی با نگاه نو ممکن است که به‌عنوان مأموریت جدید برای مراکز رشد معرفی می‌کنیم.

قیصری، یکی از چالش‌های اساسی که در کشور با آن مواجه هستیم را کاهش نرخ مراجعه به مراکز رشد و نوآوری اعلام کرد و افزود: اگر به تعداد فارغ‌التحصیلان نگاه کنیم کاهش مراجعه به مراکز رشد به شکل جدی مطرح است و اگر بخواهیم از این چالش موفق بیرون بیاییم تیم‌سازی را باید به‌عنوان یک نهضت با نگاه نو مدنظر قرار دهیم. اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، نیاز به برنامه برای تیم‌سازی است و باید روی ترکیب تیم‌ها کار کنیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بر لزوم حمایت از شتاب‌دهنده‌ها تأکید کرد و گفت: در شهرک با حدود ۱۲ شتاب‌دهنده خصوصی وارد مذاکره شده و با ۷ موردقرارداد بسته‌ایم. همچنین قبلا با دانشگاه‌ها قرارداد داشته‌ایم.

قیصری همچنین بر حمایت بیشتر دولت از شتاب‌دهنده‌ها تأکید کرد و گفت: حمایت‌هایی که برای تشکیل یک تیم نیاز است به حد کافی در اختیار نداریم. در تیم‌سازی تشکیل گروه‌ها  باید براساس نیازهای بازار باشد و یکی از کارها ساخت گروه‌ها برای تجاری‌سازی و صادرات است. 

وی ادامه داد: برای این نهضت و نگاه نو، بهتر است تیم‌هایی که در حوزه‌های انسانی مشاوره و ... کار می‌کنند ورود کنند و در دنیا این‌گونه است و ما نباید غافل شویم. نگاه نو باید به عرصه‌های جدید هم باشد. حوزه‌های جدید نیاز به تعیین قواعد جدید دارد و باید در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نگاه نو مراکز رشد تیم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن