Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:44:16 GMT

شهرداری‌ها از تغییر کاربری فضای سبز خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۳۵۳۹

شهرداری‌ها از تغییر کاربری فضای سبز خودداری کنند

 امیر حسین جمشیدی روز چهارشنبه با بیان اینکه  شهرداران قبل از ارسال هرگونه درخواست تغییر کاربری برای طرح در کمیسیون ماده پنج و کمیسیون مغایرت‌های طرح هادی، نسبت به تنظیم توافق نامه‌ای با مالک که قابلیت اجرا داشته باشد اقدام کنند  ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما در این کمیسیون‌ها با آن مواجه‌ایم تقاضای طرح مجدد برای تغییر مصوبات قبلی است که علت این تقاضا نیز این است که پیشنهاد اولیه قابل اجرا نیست اما این تقاضا با توجه به ورود سازمان بازرسی و تذکرهای این سازمان از لحاظ سیستم اداری امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، در خصوص موارد قابل طرح در کمیسیون طرح هادی و طرح جامع بیان کرد: آخرین مصوبه که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب و به وزارت کشور و استانداری‌ها  ابلاغ شده، تهیه طرح هادی در خصوص شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و تهیه طرح جامع و تفصیلی برای شهرهای دارای جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس افزود: البته در این مصوبه آمده است که در خصوص شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به شرطی که قبلا طرح جامع برای آنها تهیه نشده باشد، طرح هادی شهری تهیه شود.
جمشیدی ادامه داد: البته ما در مورد بسیاری از شهرها به دنبال دلیلی برای تبدیل طرح جامع آن شهر به طرح هادی هستیم .

وی اضافه کرد: طرح جامع شهری دربردارنده مقررات و ضوابطی است که با قاعده گذاری‌های حاکمیتی در زمینه نوع بهره‌برداری و نحوه استفاده از اراضی و املاک خصوصی اشخاص حقوقی و حقیقی، موجب افزودن یا کاستن ثروت‌ها و دارایی‌ها می‌شود و لذا تنها در محدوده اختیارات و صلاحیت‌ها مرجع تصویب کننده آن، یعنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، قابل اجرا و اعمال است.

او اظهار داشت: معتقدیم که با توجه به اینکه تمام تصمیمات مرتبط با طرح هادی در خود استان اتخاذ می‌شود، اجرای آن برای شهرداری‌ها نسبت به طرح جامع که شورای عالی شهرسازی و معماری در مورد آن تصمیم گیری می کند، راحت تر است.

وی، روند بسیار طولانی تهیه، بررسی و تصویب طرح جامع را از جمله آسیب‌های تهیه آن دانست و افزود: روند تصمیم گیری در مورد طرح‌های جامع بسیار زمان بر بوده و مصداق آن طرح جامع شهر سپیدان است که به شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع شد و تا زمان رسیدن به نتیجه چهار سال به طول انجامید و یا طرح جامع شهرستان لامرد که پس از گذشت ۱۲ سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

برچسب‌ها شیراز استانداری فارس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز استانداری فارس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شیراز استانداری فارس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران