Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کلینیک فیبروز کیستیک (CF) پیش از ظهر امروز با هدف درمان بیماران فیبروز کیستیک با مشکلات ریوی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمؤمنین (ع) سمنان راه‌اندازی شد.

مهری آیتی، متخصص کودکان و رئیس تیم درمان کلینیک CF سمنان در حاشیه آیین افتتاح این کلینیک اظهار کرد: کلینیک CF در روزهای یکشنبه از ساعت 9 تا 11 با حضور تیم درمانی آماده خدمت‌رسانی به تمامی کودکان مبتلا به CF در استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیم درمانی کلینیک CF متشکل از دکتر مهری آیتی متخصص کودکان، دکتر پریسا تاج‌الدینی فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان، دکتر شیوا محمدی فوق تخصص گوارش کودکان، نجمه ابراهیمی مشاور تغذیه و رژیم‌درمانی، شهرزاد آتش‌زای فیزیوتراپیست، داوود کریمی مددکار و فاطمه مسلمی‌فر روانشناس بالینی به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند.

رئیس تیم درمان کلینیک CF سمنان گفت: بیماری CF یا فیبروز کیستیک یک بیماری ژنتیکی است که شایع‌ترین بیماری دستگاه تنفسی نیز شناخته می‌شود و مهم‌ترین عضو درگیر در این بیماری ریه است و بیمار به علت مشکلات پیشرفته ریوی دچار آسیب‌های جدی می‌شود.

آیتی افزود: با حضور این تیم در کلینیک CF، بیماران علاوه بر ویزیت ازنظر نوع و دوز دریافت دارو، رشد طبیعی، قد و وزن، بلوغ، مشکلات گوارشی، تغذیه سالم و مناسب، فیزیوتراپی‌های مورد نیاز، کاهش هزینه‌های درمان از طریق خیران و مشاوره‌های روانشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این مراسم با حضور سرپرست معاونت غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مدیرکل بیمه سلامت استان، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس اداره پرستاری دانشگاه، معانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان و سایر پزشکان و پرستاران برگزار شد.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماران CF بیماری فیبروز کیستیک بیمارستان امیرالمؤمنین ع سمنان فیبروز کیستیک تیم درمان کلینیک CF

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند