Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در اولین جلسه شورای اقتصاد در سال 1401درخواست های وزارت نفت، نیرو، راه و شهرسازی،كشور، صنعت، معدن و تجارت به ریاست دكتر مخبر بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، اولین جلسه شورای اقتصاد در سال 1401به ریاست معاون اول رئیس جمهور و  با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و  اعضای این شورا، روسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی متقاضی مصوبات شورای اقتصاد و مدیران و كارشناسان سازمان برنامه و بودجه كشور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه ابتدا درخواست های وزارت نفت شامل موضوعات «تولید زودهنگام میدان نفتی چنگوله»، «احیای چاه های نفتی كم بازده غیرفعال، بسته توسط شركت های فن‏آور» و «توسعه میادین گازی مناطق مركزی ایران»به استناد ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی كشور و همچنین «تكمیل و بهبود پالایشگاه‏های گازی» به استناد ماده (87) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه جلسه درخواست های مربوط به وزارت نیرو در خصوص «احداث بخش بخار نیروگاه‏های گازی (شامل نیروگاه‏های سلطانیه، زاگرس، خلیج فارس، گلستان، سمنان، خرمشهر و شهید كاوه)» به استناد ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی كشور، خرید و واردات تجهیزات و ماشین‏آلات خارجی مورد نیاز پروژه‏ «سد مخزنی باغان و دشت پلنگ» به استناد تبصره 3 بند «ب» ماده (5) قانون حداكثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی كشور و طرح «مطالعه بازسازی و مرمت سازه‏های تاریخی آب» به استناد ماده (87) قانون تنظیم بخشی از مقررات  مالی دولت مطرح و بررسی شد.
موضوعات مورد درخواست وزارت راه و شهرسازی شامل «تدارك قطعات بسیار ضروری ناوگان لكوموتیوهای راه‏آهن» و«تدارك سه دستگاه لوكوموتیو جرثقیل‏دار 120 تنی و لوازم یدكی آنها» دستوركارهای دیگری بودند كه به استناد ماده (20) قانون برنامه ششم توسعه و بند (الف) تبصره (3) قانون بودجه سال 1401 در جلسه مذكور مورد بررسی قرار گرفتند.
در پایان نیز درخواست وزارت كشور در مورد «تامین تجهیزات برقی و مكانیكی ناوگان خط 2 متروی اصفهان» به استناد ماده (20) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) تبصره (3) قانون بودجه سال 1401 كل كشور و درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین تجهیزات خارجی برای اجرای طرح «احیای شركت گسترش صنایع بلوچ» به استناد تبصره 3 بند «ب» ماده (5) قانون حداكثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی كشور مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورای اقتصاد استناد ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن ها در بازار سرمایه و مشارکت آن ها با سرمایه مردم است.

او گفت: لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آن جایی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور بیان کرد: شایعه فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال برای فروش سهامشان بی‌اساس است.

او تاکید کرد: صنعت خودرو اگر خصوصی و محدود شود٬ هم خودرو با کیفیت می‌شود و هم به قیمت می‌توان خودرو را عرضه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری