Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در دیدار روز چهارشنبه عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور با سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری همه جانبه برای مبارزه جدی با این آفت تاکید شد.
استاندار کهگیلویه در این دیدار اظهار داشت: نحوه مبارزه با این آفت بر روی درختان جنگل بلوط متفاوت است و باید درختان آلوده کاملا شست و شو شوند تا بیماری از بین رود که در جای خود کاری هزینه بر و زمانبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در سفری که دیروز سه شنبه  رئیس مجلس شورای اسلامی به استان داشتند با تشریح وضعیت، خواستم که نگرش و رویکرد جدید و ویژه ای به جنگل های حوزه زاگرس شود و برای ریشه کنی این آفت یک تصمیم انقلابی گرفته شود.
استاندار ابراز داشت: حدود ۶۰ هزار هکتار از جنگل های بلوط در این استان دچار این آفت شده اند که بدترین شرایط را در منطقه باشت داریم و برای جلوگیری و کنترل آن باید به سرعت اقدام شود.
احمدزاده تاکید کرد: برای ریشه کنی این آفت آمادگی داریم که یک رقم اعتباری بالایی در نظر بگیریم و انتظار داریم که سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور هم در این خصوص اعتبار بزرگی در نظر بگیرند و حمایت جدی داشته باشند.
وی ابراز داشت: پروانه برگ خوار و جوانه خوار که دامنگیر درختان بلوط شده و در سطح جنگل‌های بلوط در ناحیه رویشی زاگرس شروع به فعالیت کرده است اگر کنترل نشود قطعا خسارات زیادی را به عرصه‌های طبیعی وارد می‌ کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر مبارزه بیولوژیکی با آفت جنگل های بلوط گفت: اکنون که سرمایه های ملی یعنی همین درختان بلوط در حوزه زاگرس دچار این آفت شده است همه باید به فکر علاجی برای آن باشیم.
احمدزاده با اشاره به اینکه در مبارزه با این آفت اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، تاکید کرد: نباید زمان را از دست داد و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور برای رفع این معضل و مبارزه بیولوژیکی و ریشه کنی آفت حمایت همه جانبه و جدی داشته باشند

برچسب‌ها جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج جنگل های بلوط منابع طبیعی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی دولت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ استاندار لرستان گفت:شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، افزود: همه ی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند.گفت:در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.
استاندار لرستان همچنین در خصوص نقش شهرداری ها در گردش اقتصادی داخل استان افزود: با توجه به ازدیاد  طرح های خرد در شهرداری ها برای گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.
شفقت با اشاره به حادثه خیز بودن استان در  بحران سیل گفت: آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سرچشمه ی ایجاد سیل باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم آباد و پلدختر که رودخانه ها از میان شهر عبور می کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین محرومیت زدایی در این شهرها افزود:نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون های لازم قوانینی را برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی از این شهرها تدوین کنند.




دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری