Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:14:48 GMT

منوچهر انور سوژه جدید «صداهای ابریشمی»

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۳۷۵۸

منوچهر انور سوژه جدید «صداهای ابریشمی»

منوچهر انور - دوبلور برجسته سینما - و فیلم «باد صبا» در پادکست جدید «صداهای ابریشمی» میزبان علاقه‌مندان خواهند شد.

به گزارش ایسنا، هفتمین قسمت از پادکست «صداهای ابریشمی» که از رادیو سوینا پخش می‌شود، به منوچهر انور و نیز گروه دوبلاژ فیلم سینمایی «باد صبا» اختصاص دارد.

منوچهر انور متولد سال ۱۳۰۷ کارگردان، گوینده، ویراستار و مترجم مطرح است که تحصیلات خود را در انگلستان و در زمینه تئاتر دنبال کرد، اما بعدها فعالیت خود را در حوزه‌های گوناگون ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین بنیانگذار ویراستاری کتاب در ایران است و با توجه به گستردگی کارهایش یکی از هنرمندان چند وجهی ایران شناخته می‌شود.

برهمین اساس، پادکست «صداهای ابریشمی» که برنامه‌ای با محوریت معرفی هنرمندان مهم دوبلاژ و فیلم‌های شاخص در زمینه دوبله است و پنجشنبه ۱۶ تیر ماه منتشر می‌شود، بخش اول خود را به منوچهر انور اختصاص داده و بخش دوم نیز به گروه دوبلاژ فیلم سینمایی «باد صبا» می‌پردازد.

انور پیش‌تر در باره فیلم «باد صبا» اثر آلبر لاموریس گفته بود: گفتار این فیلم در اصل به زبان فرانسه نوشته شده بود و لاموریس بعدتر آن ‌را در اختیار من گذاشت و با ترجمه آزاد به زبان انگلیسی برگرداندم و بعد به من اختیار داد که آن‌ را به ‌شکلی آزاد به زبان فارسی نیز ترجمه و اجرا کنم. الان که آن فیلم را نگاه می‌کنم، عیب‌ها و ضعف‌هایی در گفتار خودم می‌بینم که باید درست شود. لاموریس با اصرار از من خواست که گفتار متن فرانسوی را نیز بخوانم که نپذیرفتم چون توانایی انجام آن ‌را نداشتم.

 لاموریس هنگام دوبله فیلم «باد صبا» تلقی‌ انور را از فیلم «باد صبا» پرسیده بود. انور در جایی تعریف کرده که «به لاموریس گفتم بسیار فیلم زیبایی است اما دل و روده ندارد؛ در واقع باید می‌گفتم دل و روده‌اش کافی نیست. به نظر من «باد صبا» باید به درون خانه‌های قدیمی چند صد ساله می‌رفت که آن زمان هنوز وجود داشتند. در این خانه‌ها چیزهای اعلایی پیدا می‌شد و رازهای درون این خانه‌ها فراوان بود. او با پیشنهاد من موافقت کرد و قرار شد به ابرقو برویم و کار را شروع کنیم. من در آن زمان مشغول اتمام فیلمی در مورد پتروشیمی بودم و لاموریس هم گفت می‌رود تا کار فیلمبرداری سد کرج را تمام کند. دو روز بعد خبر درگذشت لاموریس را شنیدم. باید بگویم شنیدن خبر مرگ آلبر لاموریس بیش از مرگ مادرم من را شوکه کرد.»

سال ۱۳۹۸ مراسم بزرگداشتی برای منوچهر انور در خانه هنرمندان ایران برگزار شد که در آن محمدرضا اصلانی گفته بود:‌ حضور افرادی مانند منوچهر انور، به مثابه یک متن است. انسان یک امر تاریخی است و جامعه بدون تاریخ، جامعه مردگان است. انور از دور شاید کم‌کار به نظر برسد و یک دلیل این مساله، چند وجهی بودن اوست و اینکه هر کس تنها وجوهی از او را می‌شناسد. دلیل دیگر این مساله، وضعیت مدیریت فرهنگی است.

مرحوم اکبر عالمی نیز گفته بود:‌منوچهر انور اقیانوس خرد است. او الگوی زندگی من است. برای خوب سخن گفتن باید خوب دیده باشی و خوب خوانده و شنیده باشی. بسیاری افراد حنجره خدادادی حیرت‌آوری دارند، اما رنگ و زنگ و طعم صدای منوچهر انور آنِ حیرت‌آوری دارد که فرصت بی‌اعتنایی را از شنونده می‌گیرد. گاهی اوقات یک دیدار، یک حرف، یک کتاب یا یک سخن می‌تواند زندگی ما را دگرگون کند و من هر زمان پای صحبت‌های انور نشسته‌ام زندگی‌ام تغییر کرده است. علم بدون خرد، علم نیست و هنر هم بدون علم، هنر نیست. هنرمندانی که در این مراسم حضور دارند، علم و خرد و خلاقیت و جهان‌بینی را در کنار هم دارا هستند و دوستدار سرزمین مادری‌شان هستند. انور یکی از افتخارات سرزمین مادری ما و میراث فرهنگی ایران است.

پادکست «صداهای ابریشمی» روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش خواهد شد و پس از آن، در پایگاه اینترنتی سوینا در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. نیروان غنی‌پور کارشناس قسمت هفتم این پادکست است و مرجان طبسی نیز این برنامه را تدوین کرده است.

پادکست «صداهای ابریشمی» با حمایت دکتر نهال سناوندی و دکتر حسین ارباب‌زاده، زیر نظر گلاره عباسی مدیر و موسس سوینا تولید می‌شود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به برنامه‌های رادیو سوینا دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منوچهر انور گلاره عباسی اکبر عالمی رادیو سوینا باد صبا صداهای ابریشمی منوچهر انور باد صبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد

میلاد کی مرام که این روز‌ها با فیلم سینمایی آسمان غرب و در نقش شهید شیرودی روی پرده سینما نقش آفرینی می‌کند به تازگی در مسابقات بین المللی تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش به عنوان یک بازیکن تنیس به رقابت با دیگران شرکت کننده‌ها پرداخته است.

 

منبع: همشهری آنلاین

tags # سلبریتی ، بازیگر سینما سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • گل‌زنیِ داور در اروپا که سوژه رسانه‌ها شد | ویدئو
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • عکس| منوچهر هادی فیلم بازی می‌کند؟
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • (عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد