Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:11:47 GMT

مدارک لازم برای سوارشدن به هواپیما را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۳۷۵۹

مدارک لازم برای سوارشدن به هواپیما را بشناسید

آماده‌شدن برای سفرهای هوایی معمولا کمی پیچیده‌تر از سفر با وسایل نقلیه دیگر است. قبل از سفر باید با مدارک لازم و فراهم‌کردن مقدمات آشنا باشید تا در فرودگاه و برای سوارشدن به هواپیما دچار مشکل نشوید. اگر تابه‌حال تجربه سفر هوایی نداشته‌اید یا به ‌هر دلیل دیگری نیاز به مرور مدارک لازم برای سفر هوایی دارید، در این مقاله همه‌چیز را دوره خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اسنپ، این‌روزها با وجود انواع وب سایت خرید بلیط هواپیما و امکان تهیه آنلاین آن دیگر سفرکردن سخت و دشوار نیست.

اگر از پیش بدانید که چه مدارکی را باید آماده کنید و به فرودگاه بروید که دیگر کارتان ساده‌تر هم می‌شود. کمربندها را ببندید و آماده پرواز شوید! 

برای سوارشدن به هواپیما به چه مدارکی نیاز دارید؟ 

با خرید بلیط هواپیما از وب‌سایت‌های مختلف و اپلیکشن‌های در دسترس دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آژانس‌های هوایی و شرکت‌های مسافرتی ندارید. رزرو آنلاین بلیط هواپیما کارتان را ساده کرده است. پس نخستین گام آماده‌شدن برای سفر را به‌راحتی برخواهید داشت. 

بعد از آن، نوبت به تهیه و آماده‌سازی مدارک دیگر می‌رسد. برای سفر با هواپیما این مدارک را به‌همراه داشته باشید و بدانید که نقص در آن‌ها باعث می‌شود که امکان سوارشدن به هواپیما را نداشته باشید. 

بلیط هواپیما؛  کارت شناسایی معتبر؛  داشتن گذرنامه معتبر؛  فیش پرداختی عوارض خروج از کشور؛  کارت پرواز؛  روادید.  بلیط هواپیما 

نخستین مدرکی که برای سوارشدن به هواپیما نیاز دارید، بلیط است. امکان خرید بلیط هواپیما هم که به روش‌های مختلف وجود دارد. افرادی که زیاد سفر می‌کنند یا تجربه رزرو آنلاین بلیط هواپیما را دارند، به‌خوبی می‌دانند که این روش سادگی و سرعتی دارد که روش‌های دیگر ندارند. 

با تهیه بلیط پرواز از انواع وب سایت خرید بلیط هواپیما یا اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید از خدمات مختلفی مانند تخفیف در خرید هم بهره ببرید. حتی کنسلی بلیط پرواز هم ممکن و بی‌دردسر است. به‌سادگی می‌توانید بلیط‌تان را لغو کنید و بنا به شرکتی که بلیط را از آن تهیه کرده‌اید و زمان لغو سفر، هزینه را با کسر درصدی جریمه به حساب خود بازگردانید. 

کارت شناسایی معتبر 

اگر قصد سفر با پروازی داخلی را دارید، باید حتما کارت ملی یا شناسنامه را در فرودگاه ارائه کنید. اگر مدرک شناسایی معتبری با خود نداشته باشید از ورودتان به هواپیما جلوگیری می‌شود. 

داشتن گذرنامه معتبر 

برای پروازهای خارجی هم به گذرنامه معتبر احتیاج دارید. گذرنامه‌تان باید دست‌کم ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در هنگام خرید بلیط هواپیما هم نیاز به ارائه گذرنامه‌ای با اعتبار کافی خواهید داشت. 

فیش پرداختی عوارض خروج از کشور 

اگر قصد خروج از کشور را دارید، باید عوارض خروج بپردازید. قبل از مراجعه به فرودگاه و در روزهای پیش از پرواز، این کار را انجام بدهید تا در فرودگاه در شلوغی و هیاهو وقت‌تان تلف نشود. گاهی صف‌های باجه‌های پرواز عوارض خروج مستقر در فرودگاه‌ها آن‌چنان شلوغ هستند که وقت‌تان تلف می‌شود و حتی امکان ازدست‌دادن پرواز هم به‌وجود می‌آید. 

کارت پرواز 

پس از بررسی مدارک هویتی‌تان در فرودگاه به شما کارت پرواز داده می‌شود. این کارت را در تمام مراحل سوارشدن به هواپیما در دست داشته باشید. حتی برای ورود به سالن انتظار فرودگاه هم نیاز به ارائه این کارت دارید. 

روادید 

در سفرهای خارجی به بعضی از کشورها، بعد از رسیدن به مقصد و در فرودگاه آنجا نیاز به نشان‌دادن روادید یا همان ویزا دارید. پس حتما ویزای خود را هم درمیان مدارک مهم سفر در کیف‌تان داشته باشید. پیش از تهیه بلیط آنلاین پرواز باید به‌ فکر آماده‌سازی روادید باشید. 

در آخر 

آماده‌شدن برای سفرهای هوایی نیاز به آگاهی از تهیه مدارک و مقدماتی دارد. با وجود انواع وب سایت خرید بلیط هواپیما گام نخست یعنی تهیه بلیط ساده‌تر از همیشه طی می‌شود. بنا به اینکه بلیط برای پرواز داخلی و خارجی تهیه کرده‌اید، مدارک لازم را آماده کنید و راهی فرودگاه شوید. نگذارید که فراموش‌کاری در همراه‌داشتن مدارک لازم و کافی مانع از پروازتان شود. دقت داشته باشید و بی‌دغدغه پرواز کنید! 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید بلیط هواپیمایی خرید بلیط هواپیما داشته باشید مدارک لازم عوارض خروج برای سفر وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی قرار است از امروز پنج نوبت پرواز فوق العاده، از تهران به بجنورد و برعکس برقرار شود.

به گفته قدمگاهی مدیر فرودگاه بجنورد با پرواز هواپیمای ای تی آر ۷۲ ایران ایر و فوکر ۱۰۰ ایران ایر، از تهران به مقصد بجنورد آغاز می شود. این پروازها با توجه به حضور تجاز استان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور صورت می گیرد.

این نمایشگاه امروز در تهران گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)