Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه بحران برای دولت جانسون، وزیر امور کودکان و خانواده انگلیس امروز (چهارشنبه) از سمتش کناره‌گیری کرد و به دولت بوریس جانسون تاخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ویل کوئینس» پس از آن از دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس کناره‌گیری کرد که او را برای دفاع از جانسون بر سر رسوایی «کریس پینچر» راهی مصاحبه‌ای در تلویزیون کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوئینس گفت، از آنجایی که مشخص شده اطلاعاتی که به او داده شد، "نادرست بوده" او چاره‌ای جز استعفا ندارد.

این سیاستمدار انگلیسی روز دوشنبه در مصاحبه‌هایی گفت که به او "تضمین قاطع" داده شده که بوریس جانسون "اصلا از هیچ اتهامی علیه پینجر مطلع نبوده است."

اما به دنبال این صحبت‌ها دفتر نخست‌وزیری انگلیس در روز سه‌شنبه اعتراف کرد که این صحبت صحت ندارد و جانسون از تحقیقاتی علیه رفتار پینچر آگاه شده بود. پینچر، معاون رئیس حزب محافظه‌کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان انگلیس بود.

در استعفانامه ویل کوئینس که خودش در توییتر منتشر کرد، آمده است: با نهایت تاسف، امروز استعفای خودم را تقدیم نخست‌وزیر کردم. روز دوشنبه من صحبت‌هایی را در رسانه‌ها مطرح کردم که الان مشخص شده نادرست بوده‌اند.  

سخنگوی رسمی جانسون در رابطه با رسوایی پیش آمده گفت که نخست وزیر از اتهامات آگاه بوده، اما این موارد حل شده بوده‌اند. در این بیانیه آمده است «جانسون شخصاً در مورد شروع و نتیجه تحقیقات مطلع شد؛ یک شکایت رسمی وجود داشت؛ فقط تحقیقات تکمیل شده بود، اما پینچر تبرئه نشده بود.»

بوریس جانسون پس از آنکه دو وزیر ارشدش در اعتراض به عملکرد نخست وزیر استعفا دادند، اکنون برای بقای سیاسی خود می‌جنگد. ریشی سوناک، وزیر دارایی و ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس با انتشار نامه‌هایی در فاصله ۱۰ دقیقه استعفا دادند. با انتشار این خبر، تعداد دیگری از مقامات و دستیاران دولت هم استعفا دادند. منتقدان می‌گویند این تحولات جدید برای نخست وزیر در حکم «پایان» است.

جانسون امروز تحت فشار بیشتری هم قرار خواهد گرفت و باید پاسخگوی پرسش‌های نمایندگان پارلمان انگلیس باشد. او قرار است امروز به کمیته‌ای از نمایندگان پارلمان که سیاست‌ها و تصمیمات دولت را بررسی می‌کنند، مدارکی ارائه بدهد.

دولت بوریس جانسون در چند ماه اخیر با رسوایی و بحران روبرو بوده است. در روزهای گذشته کریس پینچر، از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس به آزار جنسی متهم شد. رسوایی اخیر اما پس از آن شدت گرفت که مشخص شد جانسون با وجود اطلاع از این اتهام‌ها، مقام پینچر را ارتقا داده بود.

پس از آن جانسون تحت فشار قابل توجهی قرار گرفت و در یک کلیپ کوتاه گفت که از دادن سمت دولتی به پینچر «به شدت پشیمان است». اما این اقدام به سرعت تحت‌الشعاع قرار گرفت، زیرا ۱۵ دقیقه بعد وزیر بهداشت و وزیر دارایی او استعفا دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوریس جانسون بوریس جانسون استعفا دادند نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم