Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای نخستین بار در کشور مطالبات موسسات و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است.

دکتر محمدمهدی ناصحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور بررسی مشکلات احتمالی در بخش درمانی و پوشش بیمه ای در برخی نقاط گلستان به این استان سفر کردیم تا چالش های موجود را از نزدیک موردبررسی قرار دهیم و در این راستا نشست خوبی با صنوف پزشکی و شرکای کاری در گلستان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در تمام جهات اعم از بیمه روستایی، مطب ها، پارکلینیک و بیمارستان های دولتی و خصوصی به روز است، افزود: برای نخستین بار در کشور مطالبات موسسات و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده و نگاه ما این است که وقتی کار درست و مثبتی از سوی مؤسسات و مراکز درمانی به مردم ارائه می شود مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و مزمن اشاره و تصریح کرد: این اقدام مهم برای نخستین بار در کشور در حال انجام است و امیدواریم با تشکیل این صندوق و تصویب نهایی در هیئت دولت شاهد کاهش پرداختی از جیب بیماران صعب العلاج باشیم.

ناصحی، بیمه همگانی را از مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با اجرای این طرح میزان پرداختی از جیب مردم را کاهش دادیم و سه دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه شدند، در این طرح بیمه شدگان به ازای بستری در بیمارستان پنج درصد و برای دریافت خدمت سرپایی ۲۰ درصد هزینه را پرداخت می کنند.

وی به خدمات بیمه سلامت در حوزه جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: خدمات بیمه سلامت در حوزه جمعیت و جوانی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اجرایی شده و زوجین نابارور می توانند از امکانات این بخش استفاده کنند، بیمه سلامت می تواند هزینه های درمان ناباروری را سالانه در سه نوبت پرداخت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان گلستان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن