Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین سن بارداری اول تا سوم را با ماشین حساب بارداری محاسبه کنید روش های محاسبه سن بارداری با ماشین حساب بارداری تعیین سن بارداری با روش LMP یا روش آخرین پریود محاسبه سن بارداری با تاریخ لقاح و تخمک گذاری محاسبه سن بارداری با سونوگرافی محاسبه سن بارداری در آی وی اف بارداری شامل چند هفته می باشد؟ علت اهمیت محاسبه سن بارداری محاسبه سن زایمان طول طبیعی بارداری بهترین سن بارداری اول تا سوم را با ماشین حساب بارداری محاسبه کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در ادامه با روش های محاسبه‌ سن‌ بارداری آشنا خواهید شد که در اصطلاح ماشین حساب بارداری را نزد خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه داشته باشید که ماشین حساب بارداری بدون توجه به جنسیت فرزند که دختر باشد یا پسر محاسبات را انجام می‌دهد و سن بارداری را تعیین خواهد کرد. روش های زیادی برای تعیین سن بارداری وجود دارد، یکی از آسان ترین آنها محاسبه های آنلاین است که در اینترنت موجود است. برای اینکه به این سوال پاسخ دهید که شما چند وقتتان است، باید با انجام محاسبه‌سن‌بارداری به این سوال پاسخ دهید.

روش های محاسبه سن بارداری با ماشین حساب بارداری

به طور کلی افراد ماما و متخصصین و پزشکان راه‌های مختلفی را جهت تعیین سن بارداری مورد استفاده قرار می‌دهند که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین و رایج‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

تعیین سن بارداری با روش LMP یا روش آخرین پریود

اغلب بارداری ۴۰ هفته به طول می‌انجامد که این ۴۰ هفته از اولین روز آخرین قاعدگی شما تعیین می‌شود و هر هفته و زمانی که می‌گذرد، سن بارداری شما را تشکیل می‌دهد.

پس جهت محاسبه سن بارداری با پریود نامنظم نمی توانید روی این روش حساب کنید، زیرا این روش تنها برای افرادی که پریود منظم دارند پاسخگو خواهد بود.

اصلی‌ترین دلیل محاسبه سن بارداری از روز اول پریود این است که زمان دقیق تخمک گذاری در افراد مختلف متفاوت است و نمی توان گفت که یک روز مشخص و ثابتی برای تخمک گذاری در یک شخص وجود دارد. در ماشین حساب بارداری روز اول آخرین قاعدگی در نظر گرفته می‌شود.

محاسبه سن بارداری با تاریخ لقاح و تخمک گذاری

معمولا در زمانی که تخمک گذاری انجام می شود لقاح صورت گرفته که منجر به بارداری شده است، پس تقریبا روز چهاردهم سیکل قاعدگی می باشد و اگر روز دقیق تخمک گذاری و لقاح را بدانید و آن را در جایی یادداشت کنید، باید ۲۶۶ روز به آن اضافه کنید که حدود ۳۸ هفته می باشد و در این صورت روز زایمان شما مشخص خواهد شد.

محاسبه سن بارداری با سونوگرافی

هنگامی که سونوگرافی انجام می‌شود، رشد جنین و قد او توسط دکتر اندازه‌گیری می‌شود و سن بارداری با توجه به آنها اعلام خواهد شد.

یکی از دقیق ترین روش های محاسبه سن بارداری، محاسبه با سونوگرافی است، خصوصاً برای افرادی که دارای بی بی نظمی هایی در قاعدگی هستند روش بسیار مناسبی می باشد. برای این منظور باید سونوگرافی در هفته سیزدهم انجام شود.

دومین روش، روش سونوگرافی واژینال است که در هفته ۹ تا ۱۳ بارداری صورت میگیرد و با استفاده از این روش قد جنین تعیین می‌شود که قد او تعیین کننده سن دقیق جنین خواهد بود.

از دیگر روش های محاسبه سن بارداری با سونوگرافی  BPD می باشد که در این روش اندازه جمجمه جنین مشخص میشود که این اندازه هم سن بارداری را تعیین میکند.

با محاسبه اندازه بین استخوان رحم و بالای رحم نیز سن بارداری تعیین می شود، ولی خب روش بسیار دقیقی نیست و از هفته بیستم به بعد باید هم اندازه سن بارداری باشد.

در واقع در هفته ۲۱ باید اندازه استخوان رحم و بالای رحم ۲۱ سانتیمتر باشد، اما باز هم روش دقیقی نیست و بسیار شک برانگیز است و بهتر است روش سونوگرافی را انجام دهید.

با استفاده از آزمایش خون هم می‌توان سن بارداری را تخمین زد که باز هم بسیار دقیق نیست، زیرا با آزمایش خون عدد بتا در هفته سوم تا چهارم بارداری می‌تواند سن بارداری را تخمین بزند.

همانطور که اشاره شد دقیق ترین روش تعیین سن بارداری با سونوگرافی است، ولی باز هم وضعیت آن صد در صد نیست و در صورتی که سن بارداری با روش سونوگرافی و تاریخ پریود بیشتر از یک هفته تفاوت داشته باشد یعنی تاریخ زایمان شما متفاوت از چیزی که محاسبات نشان می‌دهد خواهد بود.

محاسبه سن بارداری در آی وی اف

در این روش محاسبه سن بارداری با توجه به روز انتقال جنین و سن جنین، سن بارداری تعیین خواهد شد و با توجه به تاریخ پریود نخواهد بود.

توجه داشته باشید در صورتی که سن بارداری بر اساس تاریخ آخرین پریود محاسبه شود، با سن رشد جنین متفاوت خواهد بود، زیرا در این روش بارداری از آخرین پریود محاسبه می‌شود، در صورتی که جنین در تخمک گذاری یعنی ۱۴ روز بعد به وجود آمده و به همین دلیل است که هفته رشد جنین با هفته بارداری حدود ۲ هفته متفاوت خواهند بود.

پس اگر سن بارداری ۶ هفته باشد، سن رشد جنین ۴ هفته خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که سرعت رشد جنین ها با یکدیگر متفاوت است و هر بارداری با بارداری دیگر تفاوت‌هایی خواهد داشت. پس نمی‌توان گفت که تخمین قطعی برای روز زایمان میتوان داشت و امکان اینکه این اتفاق در افراد مختلف زودتر یا دیرتر بیفتد وجود دارد.

بارداری شامل چند هفته می باشد؟

از نظر علمی تعیین محاسبه سن بارداری بر اساس هفته صورت می‌گیرد و تمام طول بارداری تقریباً ۲۸۰ روز هست که حدود ۴۰ هفته طول خواهد کشید و براساس ماه حدودا ۹ ماه و ۱۰ روز یک بارداری به صورت کامل طول میکشد که این زمان از روز لقاح در نظر گرفته شده و نه با توجه به زمان پریود؛ ولی از نظر علمی روز اول پریود را محاسبه میکنند و علت اصلی اینکه بارداری گاهاً ۴۲ هفته اعلام می‌کنند همین است که دو هفته اول فرد باردار نیست و فقط برای انجام محاسبات دقیق تر این روش انجام می‌شود.

علت اهمیت محاسبه سن بارداری

برای بررسی رشد سالم جنین باید محاسبه‌ سن‌ بارداری انجام شود، زیرا دکتر با دانستن سن بارداری، مشکلات احتمالی مختلف در جنین مانند مشکلات در قلب و حرکت او را متوجه خواهد شد.

بعضی از آزمایش ها و تست های بارداری هم در یک زمان مشخصی از بارداری انجام می شوند. به طور مثال سونوگرافی که به منظور بررسی قلب جنین صورت میگیرد بهتر است در هفته ۶ بارداری انجام شود و غربالگری آلفافیتوپروتئین هم باید در هفته های ۱۶ تا ۱۸ بارداری صورت گیرد. پس تنها در صورت اطلاع دقیق از سن بارداری می توانید این سونوگرافی ها و آزمایشات را در زمان دقیق خود انجام دهید.

علاوه بر آن سن بارداری جهت تعیین زمان زایمان و در صورت زایمان زودرس اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد؛ زیرا بعضی از نوزادان زودتر از وقت به دنیا می‌آیند و دچار مشکلاتی می‌شوند که باید مراقبت‌های پزشکی از آنها صورت گیرد. پس در زایمان‌ های زودرس هم اهمیت محاسبه‌ سن‌ بارداری بسیار محسوس تر خواهد بود.

حتی اگر زایمان شما دیرتر از وقت طبیعی هم انجام شود مشکلاتی را در بر خواهد داشت که در این صورت پزشک باید زایمان را القا کند.  تاریخی که برای زایمان تخمین زده می‌شود در واقع تاریخی است که انتظار داریم زایمان به صورت خود به خود در آن اتفاق بیفتد.

محاسبه سن زایمان

برای تعیین روز زایمان فرمول مشخصی وجود دارد که باید قسمت های مختلف آن را تعیین کرده باشید که به این صورت است:

در نظر گرفتن تاریخ آخرین پریود

اضافه کردن یک سال به آن

اضافه کردن ۷ روز به آن تاریخ

به عقب جابجا کردن  آن تاریخ به ۳ ماه قبل

یکی از ساده ترین راه ها برای تعیین تاریخ تقریبی زایمان اضافه کردن ۲۸۰ روز به اولین روز آخرین قاعدگی می‌باشد.

برای خانم هایی که دوره منظمی دارند بارداری معمولاً ۱۱ تا ۲۱ روز بعد از اولین روز از آخرین دوره اتفاق خواهد افتاد.

طول طبیعی بارداری

به طور طبیعی زایمان ۴۰ هفته طول می‌کشد اما گاهی اوقات دیرتر یا زودتر از موعد اتفاق می افتد که می توان انواع زایمان را به سه دسته زیر تقسیم کرد:

زایمان کامل: ۳۹ هفته تا ۴۰ هفته و ۶ روز

زایمان زودرس: ۳۷ هفته تا ۳۸ هفته و ۶ روز

زایمان دیرس:۴۱ هفته تا ۴۱ هفته و ۶ روز

احتمالاً شنیده‌اید که دوقلو ها تا هفته ۳۷ بارداری کامل را تمام کنند، اما کاملاً اشتباه است و دوقلوهایی هستند که حتی تا هفته ۳۹ می توانند برسند و این در هر فرد و هر زایمان متفاوت خواهد بود.

منبع: آف دکور پلاس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سن بارداری محاسبه سن بارداری سن بارداری روز زایمان تخمک گذاری انجام شود رشد جنین خواهد شد ۴۰ هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس

روایت زیر از کتاب «الاختصاص» منتشر می‌شود.

امام موسی کاظم علیه السلام:

لَیس مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفْسَهُ فی کُلِّ یَومٍ ، فإنْ عَمِلَ خَیرا اسْتَزادَ اللّه َ مِنهُ وحَمِدَ اللّه َ علَیهِ ، و إنْ عَمِلَ شَیئا شَرّا اسْتَغْفَرَ اللّه َو تابَ إلَیهِ

از ما نیست کسی که هر روز به حساب خود رسیدگی نکند و ببیند که اگر کار نیکی انجام داده است از خداوند توفیق انجام بیشتر آن را بخواهد و خدا را بر آن سپاس گوید و اگر کار بدی انجام داده است از خدا آمرزش بخواهد و توبه کند.

الاختصاص : ۲۶

دیگر خبرها

  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس