Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه میزان خسارات‌های ناشی از باد و باران بعد از فروکش کردن شرایط برآورد می‌شود از تداوم امدادرسانی‌ها در مناطق درگیر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل عصرهامون، سامانه بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان موجب وزش تندبادهای شدید و سامانه مونسون در نواحی جنوبی استان سبب بارش‌های سنگین و سیلاب شده و این روزها به طور همزمان شمال و جنوب منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
روح اله سرگزی، معاون اداره کل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت جوی استان، بیان کرد: گروه های ارزیاب از سوی دستگاه های اجرایی به منظور برآورد دقیق خسارت در حوزه آب، برق، راه، کشاورزی و آسیب به منازل مردم به شهرستان های درگیر باد و باران در شمال ، مرکز و جنوب استان اعزام شده اند.

وی افزود: برآورد خسارت‌ها پس از اتمام بارندگی و فروکش کردن باران در منطقه جنوب و همچنین کاهش سرعت باد در منطقه شمال استان جمع بندی نهایی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم پدیده گرد و غبار در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان، ساعت کاری شهرستان‌های این منطقه امروز از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد.

وی گفت: برای ارائه خدمات مطلوب و به موقع تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و جهادی در راستای مدیریت بحران احتمالی در حالت آماده باش به سر می برند.

سرگزی تاکید کرد: گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی، زنان باردار، سالمندان و کودکان در فضای شهری تردد نداشته و سایر افراد در صورت لزوم به تردد از ماسک استفاده کند و ساعت حضور خود را در فضای آزاد کاهش دهند.

۷۳آسیب دیده از سیل امداد رسانی شدند

علیرضا میربهاء الدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم در گفت وگو با خبرنگار ما از امدادرسانی به ۷۳ آسیب دیده سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های خاش، نیکشهر، ایرانشهر و مهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۶ روستا دچار آسیب شده که هشت تیم عملیاتی به همراه ۳۰ نجاتگر  و هفت خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی از اسکان ۲۲ فرد آسیب دیده در سیلاب جنوب در چادرهای هلال احمر خبر داد و افزود: تاکنون ۲۵ تخته پتو، ۱۱ تخته موکت، ۲۷ سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۳۰ قوطی کنسروجات، ۹۲ کیلوگرم نایلون، چادر امدادی، فانوس و برنج بین آسیب دیدگان سیل و آبگرفتگی استان توزیع شده است.

میربهاء الدین تاکید کرد: تیم های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تا پایان سیل و آبگرفتگی آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیل و آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان

 شهرام مبارکی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش یافته است و بیشترین تردد بین استانی در ایام نوروز مربوط به روز نهم فروردین می باشد.

وی افزود: محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر به چابهار و بالعکس و راسک به چابهار به ترتیب پرتردد ترین محورهای جنوب استان در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان با اشاره به اینکه بیشترین مقصد خودروهای جنوب سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی بود، ادامه داد: ۲۹ درصد خودروهای ورودی به جنوب استان به طور میانگین یک تا سه روز در جنوب استان ماندگاری داشته اند.

مبارکی با اشاره به افزایش ۷۹ درصدی تماس‌ها با سامانه‌ ۱۴۱ نسبت به مدت مشابه پارسال اضافه کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور