Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه استانی و آیین تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر با حضور مسئولان و برگزیدگان این جشنواره در کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از راه آرمان؛ ظهر امروز مراسم اختتامیه استانی و آیین تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر با حضور مسئولان و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماشاالله مهر علیزاده با بیان اینکه در این جشنواره مسئولان و به ویژه سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ما را یاری کردند، گفت: با اجرای سرود سلام فرمانده، تحول بنیانین در سرود ایجاد شد و مردم چنین رویکردی را از ما در سرود می خواهند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اجرا سرود در دوران دفاع مقدس و پس از آن عنوان کرد: وظیفه ما در این زمینه سنگین شده است و باید بیشتر برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم جایگاه خود را حفظ کنیم.



وی ضمن اشاره به مطلب فوق تاکید کرد: کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است و ما باید در این زمینه بدرخشیم و به دنبال ایده های ناب در این عرصه باید بود.

مجتبی یداللهی دبیر این جشنواره با اشاره به اینکه ۳۳ گروه در این جشنواره ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ گروه در مرحله اجرا حضور داشتند، گفت: در دهه هشتاد دفتر موسیقی و سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صرفا در عرصه موسیقی فعالیت می کرد؛ اما در دهه نود با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مباحث سرود نیز در این دفتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: در این جشنواره گروه دراک از شهرستان کرمان مسجد حضرت ولی عصر(عج) به عنوان گروه اول شناخته شدند و گروه عاشقان ولایت از شهرستان شهربابک در بخش آرا مردمی با سه هزار رأی به عنوان منتخب مردم شناخته شدند و گروه سرود شهرستان راور در بخش بازخوانی آثا، رتبه برتر را کسب کرد.



محسن روحی با تأکید بر اینکه امیدواریم به این مهم توجه شود که نیت انجام کارها، برای خداوند باشد، گفت:  آنچه که در اجرای سرود سلام فرمانده رخ داد این بود که چون نیت برای خداوند بوده، این کار این چنین دیده شد.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: این زمان، زمان همگرایی بین دستگاه های فرهنگی است و باید در حوزه تولیدات فرهنگی جامعه کمک کنیم.

محمدرضا ابراهیمی مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج با بیان اینکه آماده همکاری همه جانبه و در همه عرصه ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم، اظهار کرد: دشمنان در عرصه اسلام هراسی و ایران ستیزی، کارهای بسیاری با مولفه های مختلف انجام می دهند و ما در این زمینه کم کاری کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید تیم های فکری داشته باشیم تا گفتمان اسلامی را اشاعه دهیم، عنوان کرد: در اوایل انقلاب سرود، خالی از موسیقی اما آهنگین بود؛ فلذا هم اکنون در بحث ظاهری سرود به موسیقی نباید توجه داشته باشیم و بیشتر محتوای ارزشمند باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: سرود سلام فرمانده ساده و قابل فهم بود که در بیشتر کشورهای جهان مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی