Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@03:11:09 GMT

برگزاری نخستین تور تخصصی ناشنوایان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۴۵۰۵

برگزاری نخستین تور تخصصی ناشنوایان

اولین ناشنوایی که دوره‌های آموزش گردشگری خود را سپری و موفق به اخذ کارت راهنمای ایرانگردی و جهانگردی از معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شده بود، نخستین تور تخصصی ناشنوایان را برگزار کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ حامد نیاسری از جامعه ناشنوایان کشور، تنها ناشنوای راهنمای گردشگری به زبان اشاره است که  اولین تور خود را با همکاری یکی از دفاتر خدمات مسافرتی در شهر تهران اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناشنوای کوشا علاوه بر برگزاری نخستین تور تخصصی ناشنوایان، اپلیکیشن ویژه راهنمایی ناشنوایان به نام تورنا را برای استفاده در موزه ها و مراکز تاریخی و جاذبه های گردشگری  با کمک همکاران خود طراحی و پیاده‌سازی کرده است

وی دوره‌های تخصصی گردشگری را در موسسات آموزش گردشگری تحت نظارت معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گذراند و با موفقیت در آزمون جامع دوره‌های گردشگری و کمیسیون مربوطه کارت راهنمای خود را در سال جاری دریافت کرد.

این تور با حضور ۳۳ نفر از ناشنوایان و افراد کم شنوا در محله عودلاجان از محله‌های تاریخی تهران برگزار شد.

این ناشنوای کوشا علاوه بر برگزاری نخستین تور تخصصی ناشنوایان، اپلیکیشن ویژه راهنمایی ناشنوایان به نام تورنا را برای استفاده در موزه ها و مراکز تاریخی و جاذبه های گردشگری  با کمک همکاران خود طراحی و پیاده‌سازی کرده است.

معاونت گردشگری برای توسعه و حمایت از این‌گونه گردشگری و ابداعات خلاقانه افراد کم‌توان در حوزه گردشگری، میزی تحت عنوان میز گردشگری دسترس‌پذیر را تشکیل داده است.

به گزارش ایران اکونومیست؛ گردشگری دسترس‌پذیر امروزه یکی از مهمترین اقدامات برای بهره‌مند ساختن اقشار کم‌توان جامعه از مواهب گردشگری است و فدراسیون جهانی ناشنوایان WFD برای مشارکت‌پذیری اجتماعی بیش از ۴۰۰ میلیون ناشنوا و کم‌شنوای جهان، گردشگری را از مهم‌ترین فعالیت‌های مشترک در جوامع دانسته و از برنامه مختلف آنها حمایت می‌کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گردشگری ، وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ، ناشنوایان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ناشنوایان گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در پایان با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

دیگر خبرها

  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • نخستین واریزی مالک جدید به حساب استقلال
  • استقلالی‌ها چشم انتظار نخستین واریزی مالک جدید
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور