Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، کامران عبدولی در نشست تخصصی که همزمان با پنجمین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی در نمایشگاه بوستان گفت‌وگو برگزار شد، با اشاره به محورهای این همایش گفت: جا انداختن یک موضوع به عنوان فرهنگ در میان جوامع نیازمند استمرار و تلاش مداوم است و امری است که در کوتاه مدت اجرایی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ ایمنی در جامعه بسیار مهم است و باید به آن توجه شود، گفت:‌ همچنین ما در حوزه مهندسی حریق در گذشته استانداردهای مناسبی نداشتیم اما در این سال‌ها بسیاری از مسائل آیین‌نامه‌ای بومی سازی شده و ما برای آن برنامه داریم تا بتوانیم جلوی حادثه و حریق را در ساختمان‌ها بگیریم و در صورت رخ دادن آن جلوی گسترش و خسارات بیشتر را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدولی افزود:‌ ما در این همایش حریق در صنعت را نیز بررسی کردیم. همچنین موضوعات محیط زیست نیز در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما سعی کردیم در این همایش از حریق‌های گذشته به عنوان تجربه استفاده کنیم.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه استفاده از تجهیزات نوین در ایمنی نیز در دستورکار آتش‌نشانی است، گفت:‌ خروجی همایش ما می‌تواند در حوزه ایمنی و مدیریت شهری موثر باشد. ما در سال گذشته ۹۵ درصد تجهیزات پیشگیرانه را از تولید داخل داشتیم. از نظر کیفیت تجهیزات ما با محصولات خارجی برابری می‌کند اما از نظر کمی هنوز جای پیشرفت داریم.


وی افزود: ما هنوز نتوانستیم از سال ۹۳ رشته مهندسی حریق را وارد دفترچه کنکور کنیم. سازمان آتش‌نشانی با همکاری دانشگاه خواجه نصیر توانست دوره‌ای را به صورت آزاد برگزار کند اما جای این رشته در کشور ما خالی است و ما همچنان پیگیر تحقق این موضوع هستیم. تا زمانی که فرهنگ ایمنی در کشور ما نهادینه نشود ما کار خود را ادامه می‌دهیم.

همچنین بهروز عسگریان، استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دبیر علمی پنجمین همایش آتش‌نشانی نیز در این نشست با اشاره به لزوم وجود رشته مهندسی حریق در دانشگاه‌ها گفت: ما به دنبال این هستیم که این رشته را به صورت مصوب در کنکور سراسری قرار دهیم. از رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی مانند عمران، معماری ، مکانیک و برق می‌توانند وارد دوره ارشد این رشته شوند. بازارکار این رشته نیز وجود خواهد داشت و افراد فارغ التحصیل می‌توانند برای مثال در حوزه نفت و گاز و ... فعالیت کنند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون آتش نشانی مهندسی حریق آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳

طلاعیه اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ با اطلاعیه‌ای اعلام شد.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ اینجا را کلیک کنید

دیگر خبرها

  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد