Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس ذاکریان روز چهارشنبه در جلسه هیات امنای بوستان شهدای کوه خضر نبی (ع) در تالار شهید زین‌الدین فرمانداری قم افزود: حرم شهدای واقع در کوه خضر نبی از شاخص‌ترین اماکن مذهبی و تاریخی قم به شمار می‌آید، و هر زائر و مسافری که وارد این شهر شود، از این مکان بازدید می‌کند.

وی افزود: انصافا وضعیت این مکان در شان شهر قم نیست، اما خوشبختانه اراده قوی برای سامان‌دهی آن ایجاد شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قم بیان داشت: باید دست به دست هم بدهیم، و این طرح همین‌طور که پیش می‌رود، به لحاظ فرهنگی و محتوایی و همچنین بوستان و ابنیه یک مکان آبرومندی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز گفت: ما هماهنگی‌هایی را با شورای اسلامی شهر و شهرداری داشتیم که حاصل آن بوستان‌های  شهدای گمنام کوه خضر، شهدای پردیسان،  شهدای پارک کودک و بوستان شهدای آزادگان شده‌است.

حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور تصریح کرد: چون بنیاد حفظ آثار به لحاظ مالی با مشکل مواجه بود، شورای اسلامی شهر و شهرداری، یادمان شهدای گمنام را به عنوان بوستان شهدای گمنام نامگذاری کردند، که آن را از ردیف بودجه شهرداری مورد حمایت قرار دهند.

وی گفت: با این اقدام سعی شد تا هم بوستان و هم یادمان‌های شهدای گمنامی که به اعتبار نیاز دارد از ردیف بودجه شهرداری احداث شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه مشکل ما ، ساخت و ساز و نگهداری و بهره‌برداری این بوستان بود گفت: ما یادمان شهدای کوه خضر را طبق تفاهم نامه‌ای به سپاه علی بن ابیطالب(ع) واگذار کردیم، و از زمانی که سپاه مستقر شد، هیچ آسیبی را شاهد نبودیم و مشکلات برطرف شد.

لقمان پور ادامه داد: برای ساخت و ساز محیط پیرامونی این بوستان، زحمت‌های زیادی کشیده شده و در کمیته فنی عمرانی شهرداری نیز مصوب، و از سوی شورای اسلامی شهر نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفت.

وی با بیان اینکه گودبرداری و تسطیح این طرح انجام شده بیان کرد: سامان‌دهی این طرح گرفتارهای زیادی دارد، مسئولیت دبیری کمیته فنی به سپاه محول شده شده، سپاه نیز صورت جلسه‌ها را ابلاغ کرده و باید با همدلی مشکل‌ها را برطرف کنیم.

کوه خضر نبی در ۶ کیلومتری مرکزشهر قم به سمت جنوب و در جوار شهرک ایثار قرار دارد. 

ارتفاع کوه حدود ۳۰۰ متر است و در نزدیکی کوه ۲ برادران در ادامه رشته کوه زاگرس قرار دارد و شهر قم را از فراز این کوه می‌توان دید.

بر قله این کوه در سه هزار سال پیش غاری بوده که امروز به مسجد کوچکی تبدیل شده و گفته می‌شود که محل زیارت خضر نبی و نیایش عارفان بوده‌ است.

 از سال ۱۳۸۱ و به دنبال خاکسپاری ۱۴ شهید گمنام در این مکان از آن به عنوان حرم شهدای گمنام یاد می‌شود. 

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم طرح های عمرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم طرح های عمرانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم طرح های عمرانی بنیاد حفظ آثار بوستان شهدای شهدای گمنام کوه خضر خضر نبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

مهرداد روحانی وزیری ،مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک اظهار کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری در ادامه به اقدامات انجام شده در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

وی همچنین به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است