Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور گفت: افت شش متری سفره‌های آب زیرزمینی در لرستان جای تامل دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هاشم امینی معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور گفت: افت شش متری سفره‌های آب زیرزمینی در لرستان جای تامل دارد.

هاشم امینی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کم‌آبی و بی‌آبی در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی یکی از چالش‌های بزرگ کشور است که همه حوزه‌ها را درگیر خود کرده است و نیازمند تدابیر خاص دارد تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری در منابع و مصارف انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌های بازدید از استان‌ها، به نحوی است که بازدید میدانی و تمرکز بر پروژه‌ها با چالش منابع آب در اولویت قرار دارد، افزود: لرستان با میزان بارش بیش از ۳۵۰ میلی‌متر در سال  به این نحو که در بخش شرب و کشاورزی با تنش مواجه است جای تامل دارد؛ عدم تمرکز و برنامه‌ریزی در ذخیره آب‌های سطحی و روان‌آب‌ها موجب ناپایداری آب در شرب و کشاورزی شده است.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور گفت: آب شرب شهرهای لرستان از چشمه و چاه تامین می‌شود که این مساله در حوزه مدیریت منابع آب ریسک بالایی دارد و عدم اتصال بخش شرب به یک منبع استراتژیک و براساس قانون توزیع عادلانه آب اولویت با بخش شرب است.

امینی با بیان اینکه بر استفاده از منابع آب زیرزمینی و چشمه و راهکارهای مناسب با جلوگیری با خطر بی‌آبی در حوزه منابع آب ایران تمرکز خواهد شد، تصریح کرد: افت شش متری سفره‌های آب زیرزمینی در لرستان جای تامل دارد و سبب فرونشست و مسائل جنبی خواهد شد.

وی گفت: تنوع و تعدد منابع تامین آب شرب از چشمه و قنات و چاه  ریسک مباحث کیفی آب را افزایش می‌دهد.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور بیان کرد: بین ۱۰ تا ۱۵ پروژه در راستای جلوگیری از تنش آبی در استان وجود دارد تا با تامین منابع اعتباری به انجام برسند.

امینی با اشاره به اینکه منابع استفاده در حوزه کشاورزی هم از وضعیت خوبی برخوردار نیست، افزود: دو تانکر آبرسانی خاص برای لرستان درنظر گرفته شده که باید مسئول آبفای استان  برای استفاده از آن اقدامات لازم را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه تکیمل پروژه‌های آبرسانی همچون سدها باید انجام شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات تنش آبی استان را کاهش دهیم، تاکید کرد: همچنین از ظرفیت خیرین و اعتبارات بنیاد برکت برای استان استفاده خواهد شد و لرستان در اولویت پروژه‌های خیرین و بنیاد برکت قرار خواهد گرفت.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور خاطرنشان کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان چگنی به صورت ویژه دیده خواهد شد و برنامه داریم ظرف سه سال و از محل جهاد آب رسانی آب ده هزار روستای در کشور را تامین کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آبفای لرستان محیط زیست لرستان خواهد شد منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت