Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،رییس اندیشکده حکمرانی شریف در نشست شورای راهبری طرح‌های نخبگانی با موضوع بررسی «طرح توسعه و ایجاد کانون‌های جمعیتی در سواحل مکران» گفت: در این طرح، ایجاد شهرک‌هایی با جمعیت ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری از سواحل و تلاش برای ترویج فرهنگ سکونت در مناطق ساحلی، تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، سیدجواد سادات فریزنی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی این مرکز در نشست شورای راهبری طرح‌های نخبگانی، اهداف محوری برگزاری این سلسله جلسات را توضیح داد.

فریزنی تشکیل شورای راهبری طرح‌های نخبگانی را اقدامی در راستای توسعه شبکه نخبگانی و از جمله ماموریت‌های چهارگانه مرکز بررسی‌های استراتژیک دانست و گفت: این شورا به منظور نهادینه کردن ارتباط نخبگان دانشگاهی و کارشناسان اندیشکده‌ها با دولت سیزدهم و ارائه پیشنهادات راهبردی به دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.

رضا روستاآزاد، رئیس اندیشکده حکمرانی شریف و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف با تشریح طرح «توسعه و ایجاد کانون‌های جمعیتی در سواحل مکران» بیان کرد: تأسیس شهرک‌هایی با جمعیت ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری از سواحل، لکه‌گذاری و آمایش سرزمین در سواحل مکران، ترویج و توسعه فناوری ماهی‌گیری در قفس، استفاده از انرژی تجدیدپذیر تابش خورشید و تلاش برای ترویج فرهنگ سکونت در مناطق ساحلی از جمله راهکارهایی است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

لزوم پیوست‌نگاری فرهنگی و اجتماعی قبل از اجرای طرح، مشارکت و همفکری نخبگان و اندیشکده‌های محلی در توسعه سواحل مکران، لزوم توسعه جوامع محلی موجود و لزوم تدوین دقیق شرح وظایف شورای توسعه سواحل مکران نیز از دیگر موضوعاتی بود که توسط کارشناسان حاضر در این نشست، بر آن تأکید شد.

چالش‌های تأمین مالی و هزینه‌های اجرای طرح، چالش ایجاد هماهنگی بین‌بخشی، نبود آیین‌نامه‌های اجرایی روزآمد در زمینه قوانین ساحلی کشور، نبود محرک‌های انگیزشی کافی برای مشارکت فعالان توسعه‌ای و مردم، وجود مخاطرات اجتماعی و فرهنگی احتمالی اجرای طرح‌های وسیع مسکونی‌سازی در مناطق مرزی از جمله چالش‌های پیش روی اجرای این طرح بود که توسط خبرگان و کارشناسان حاضر در این نشست عنوان شد.


انتهای پیام/



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

ارسلان مالکی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حال اجرا داریم.

وی گفت: علاوه براین واحدهایی که در حال اجرا هستند، ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوه شهرها الحاق شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

مالکی گفت: در بافت فرسوده نیز به همین میزان تسهیلات پرداخت شده و مردم با دریافت تسهیلاتی که دولت داده زمین خود را ساختند.

وی ادامه داد: در لرستان پیچیدگی تامین زمین کار نهضت ملی را با دشواری مواجه کرده است بطوریکه در تامین زمین در لرستان عقب هستیم و در جلسه شورای مسکن امشب جمع‌بندی شد که با هم‌افزایی همه دستگاه‌های لرستان این عقب‌ماندگی جبران شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: با این هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی لرستان، زمین برای همه متقاضیانی که ثبت‌نام کردند تامین می‌شود.

مالکی تصریح کرد: اگر تامین زمین در لرستان با تصمیمی که در جلسه گرفته شد پیش رود نهضت ملی در این استان شتاب خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • فرزین به عربستان رفت
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است