Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، دادستان کل کشور گفت: امروز در این مقطع و شرایط کنونی سه قوه در بالاترین سطح هماهنگی خاص قرار دارند و می‌بایست شوراها از این ظرفیت استفاده حداکثری کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در اجلاس عمومی شورای عالی استانها که با حضور رئیس این شورا و نمایندگان شوراهای سراسر کشور برگزار شد، افزود: این ظرفیت موهبتی است که در کشور ایجاد شده و دشمنان بدخواه از این ظرفیت ایجاد شده نگران هستند و برایشان ناخوشایند است و تلاش می‌کنند به راه ها و روش های مختلف و سرمایه‌گذاری‌ها این امتیاز و موهبت الهی را بگیرند یا اینکه آن را تضعیف کنند، بنابراین این موهبت الهی به شدت مورد هدف دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد :در داخل کشور نیز به نحوی دیگر دشمنان درصدد ایجاد مشکل هستند و گاهی هم این مشکلات را در مسائل اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و حتی با ایجاد ناهنجاری ها ایجاد می کنند.

منتظری تاکید کرد: برخی از مشکلات به دنبال برنامه ریزی های دشمن است که این مشکلات از طریق تحریم ها انجام شده، ایجاد می‌شود و برخی مشکلات نیز به مشکلات جهانی بر می گردد مانند اینکه در جهان شاهد گرانی در اقلام مورد نیاز مردم هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در مشکلات شاهد هستیم که برخی عوامل داخلی و افرادی هستند که خیانت کرده و احتکار می‌کنند یا اینکه قیمت‌ها را غیرمنطقی بالا می برند یا در تولید مشکل ایجاد می کنند. 

استفاده حداقلی از شوراها به بهره مندی حداکثری تبدیل شود
رییس شورای عالی استان ها نیز در این اجلاس با اظهار امیدواری از اینکه استفاده حداقلی از شوراها به بهره‌مندی حداکثری تبدیل شود، گفت: شوراهای اسلامی سراسر کشور دارای ۱۲۶ هزار عضو هستند اما مشکل ما در خصوص شوراها این است که شوراها دیر و به صورت نارس متولد شدند که امیدواریم مشکلات جامعه شورایی در این دوره و مقطع زمانی حل شود و شوراها تبدیل فرصت شوند.

پرویز سروری با بیان اینکه در این دوره شاهد این هستیم که مجموعه کشور، مجلس شورای اسلامی ،دولت و قوه قضاییه یک دست هستند، تاکید کرد: این امر یک فرصت طلایی است و امیدوارم هم افزایی در زمینه حل مشکلات شورایی ایجاد شود و نواقص نیز در این زمینه برطرف گردد .

وی تصریح کرد : امروز پیام های خوبی را در زمینه حل مشکلات شورا و ایفای نقش مهم شورا در کشور از سوی دولت دریافت می‌کنیم و در مجلس نیز شاهد مساعدت هستیم و مجلس بیان می‌کند که شوراها باید در بحث حقوق خود هم مطالبه گر باشند
وی با بیان اینکه در قوه قضاییه هم شاهد تحولات عدالت‌محور هستیم، افزود: قوه قضاییه با تحولات عدالت محوری ،خودش را در معرض مطالبات مردم قرار داده است و قوه قضاییه خودش در پرونده های کثیرالشاکی ورود پیدا می کند.

وی تاکید کرد: رئیس محترم قوه قضاییه استقبال خوب و فراگیری در زمینه مساعدت در مورد شوراها دارد و این امکان و ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است که مشکلات شوراها رفع شود .

رئیس شورای عالی استان ها اعلام کرد: امیدواریم که با محوریت قوه قضاییه بتوانیم درصد قابل توجهی از مشکلات مردم در مدیریت شهری را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در اصل ۱۰۱ قانون اساسی هدف از ایجاد شورای عالی استان ها جلوگیری از تبعیض بیان شده است ،تاکید کرد: با وجود اینکه شوراها در همه امور می توانند ورود کنند در حال حاضر این موضوع امکان‌پذیر نیست که امیدواریم این امر محقق شود.


انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قوه قضاییه شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

کد خبر 6096849

دیگر خبرها

  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!