Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از اسکرین دیلی، ۱۷ فیلم از کشورهایی چون هند، اتریش، آلمان، فرانسه و سوئد در بخش رقابت بین‌المللی هفتادوپنجمین دوره از جشنواره فیلم لوکارنو حضور خواهند داشت و برای کسب جایزه پلنگ طلایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در شرایطی که فیلمسازان اوکراینی از جشنواره‌های سینمایی معتبر می‌خواهند تمام فیلمسازان روسی را تحریم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از جشنواره لوکارنو، فیلم قصه پریان (Fairytale) محصول مشترک روسیه و بلاروس به کارگردانی الکساندر سوکوروف، کارگردان شناخته شده روسی، به نمایش درخواهد آمد. سوکوروف تاکنون پنج مرتبه در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن حضور داشته است و اولین فیلم او با عنوان صدای تنهایی یک انسان در سال ۱۹۸۷ پلنگ طلایی لوکارنو را دریافت کرد.   

از دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره لوکارنو سال ۲۰۲۲ می‌توان به حکایت‌های خانه بنفش و لاک پشت سنگی اشاره کرد.

با وجود درخشش اخیر فیلمسازان و هنرمندان ایرانی در جشنواره های معتبر سینمایی، سینمای ایران در این دوره از جشنواره لوکارنو نماینده‌ای نخواهد داشت.

هیات داوران رقابت بین المللی لوکارنو متشکل از کارگردانانی چون لورا سمانی، پرانو بیلی باند و الن گیرودی و یک تهیه کننده به نام ویلیام هوربرگ است و ریاست این هیات را یک تهیه کننده سوئیسی به نام میشل مرکت برعهده خواهد داشت.

در هفتادوپنجمین دوره از جشنواره لوکارنو ۲۲۶ فیلم کوتاه و بلند از ۱۱۳ کشور حضور دارند. این فیلم‌ها از میان چهار هزار و ۲۴۵ اثر ارسالی انتخاب شده اند و از ۱۲ تا ۲۲ مرداد امسال به صورت حضوری در پیاتزا گرانده سوئیس که ظرفیت ۸ هزار تماشاچی را دارد به نمایش گذاشته خواهند شد.

در این جشنواره همچنان جایزه یک عمر دستاورد هنری به کوستا گاوراس، کارگردان یونانی- فرانسوی، و مت دیلون، بازیگر آمریکایی، اهدا و پلنگ افتخاری این جشنواره به کلی رایکارد، کارگردان مستقل آمریکایی، اعطا می‌شود.

برچسب‌ها رویدادهای حوزه سینما سوئیس فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوئیس فیلم سوئیس فیلم جشنواره لوکارنو دوره از جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد

با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی؛ با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران نسبت به چند نکته آئین نامه‌ای انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

بر همین اساس، پس از حضور اعضا و انجام رای‌گیری در نهایت نتایج ذیل حاصل شد:

حسین رسولی (رئیس کمیسیون ورزشکاران)

1- مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
2- حسین رسولی (نماینده حاضر در مجمع)
3- سبحان احمدی (نماینده حاضر در مجمع)
4- تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
5- مریم کاظمی (نماینده حاضر در مجمع)
6- حمیده اسماعیل‌نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند