Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: فعالیت این مرکز در حوزه درمان با سنگ شامل ماساژ با سنگ عقیق، اتاق درمان با نمک خشک و "فیش اسپا" (درمان پا در آکواریوم با کمک سنگ عقیق و ماهی) است.

علی محمدی گفت: هم اکنون ١٣٠ نفر در حوزه تراش سنگ عقیق با هدف جلوگیری از خام فروشی در تربت‌حیدریه فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: عقیق بایگ تربت‌حیدریه بهترین خاصیت رنگ‌پذیری را در سطح کشور دارد و به رنگ‌های طبیعی مختلفی مثل سبز، زرد و قرمز یافت می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: سنگ عقیق به صورت رگه‌ای در داخل سنگ سخت بازالت قرار دارد و برای استخراجش باید با بیل مکانیکی یا بولدوزر، سنگ را کنار زد.

او گفت: منطقه بایگ، موقعیت مناسبی از نظر ظرفیت و تنوع ذخایر معدنی دارد و از مشهورترین معادن آن می‌توان به معادن طلا، عقیق و گرانیت اشاره کرد.

محمدی گفت: سنگ عقیق هم خاصیت درمانی دارد و هم به‌واسطه زیبایی‌اش در ساخت زیورآلات، کیف و کفش و تسبیح استفاده می‌شود و در طب سنتی گفته شده که سنگ عقیق برای تسکین درد و گرفتگی‌های عضلانی مناسب است.

او  گفت: سنگ عقیق با وجود زیبایی و خاصیت درمانی‌اش می‌تواند به عنوان یک محصول تجاری هم مورد توجه قرار گیرد و صنعت گوهرتراشی، اگر رونق بگیرد می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت شغلی، سالانه صد‌ها هزار گردشگر را روانه این شهرستان کند و تماشای مراحل استخراج سنگ، تراش و رنگ‌آمیزی آن جذابیت بالایی دارد و خودش به تنهایی یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز عقیق خام فروشی تربت حیدریه سنگ عقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل