Web Analytics Made Easy - Statcounter

درمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان به ازای هر سهم 60 تومان سود نقدی تقسیم شد که این رقم 98 درصد سود سال 1400 این شرکت بود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی نفت سپاهان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان روز چهارشنبه 15 تیر ماه در محل هتل ارم برگزار شد. در این مجمع که با استقبال خوب سهامداران همراه بود، بعد از تصویب صورت های مالی به ازای هر سهم 60 تومان سود نقدی تقسیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل نفت سپاهان در حاشیه این مجمع به خبرنگاران گفت: با برنامه‌ریزی‌های هدفمند مبتنی بر آینده‌پژوهی و سیاستگذاری‌های اتخاذ شده برای سال جاری، نفت سپاهان با قابلیت تولید ۷۲۰ هزار تن انواع روغن‌های بنزین، موتوری و صنعتی در کشور از نظر تولید کمی و کیفی روند صعودی را به خود گرفته است.
محمدامیر نیکوهمت با تأکید بر اینکه ارتقای توان رقابتی و تولید صادرات محور با هدف ارزآوری بیشتر، از هدفگذاری‌های مهم ماست، تصریح کرد: اکنون ۷۰ درصد از تولیدات سپاهان به بازارهای هدف صادر می‌شود؛ ضمن اینکه با ارتقای توان رقابتی توانسته‌ایم قراردادهای خوبی با کشورهای اروپایی منعقد کنیم.
وی با بیان اینکه نفت سپاهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و تأمین کننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه، ظرفیت بالایی برای اجرا و پیشبرد پروژه‌های سرمایه ای و ارزآوری برای کشور دارد، از اجرای سیاستگذاری‌های جدید میان‌مدت و بلندمت این شرکت با هدف ارزآوری بیشتر برای کشور خبر داد و کاهش خام فروشی با اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و کسب جایگاه برتر برای برند اسپیدی در بازارهای داخلی را اهداف مهم این شرکت عنوان کرد.
مدیرعامل نفت سپاهان در ادامه، نزدیکی شرکت نفت سپاهان به مهمترین منابع تأمین خوراک پالایش نفت اصفهان، صادرات محور بودن شرکت، پایداری و ثبات تحویل محصول روغن پایه گروه یک در بازارهای هدف صادراتی، بهره‌وری و راندمان تولید در قیاس با رقبا، توان ذخیره‌سازی مواد در مراحل مختلف تولید، داران بودن پایانه صادراتی در بندرعباس و ... را از مزیت‌های مهم رقابتی و ویژگی‌‌های خاص این شرکت عنوان کرد.
وی، درباره آمار مالی سال ۱۴۰۰ شرکت نیز گفت: با تلاش بی‌وقفه مجموعه علیرغم دشوار‌ی‌های ناشی از تحریم‌ها، توانستیم سال گشته را با فروش ۷۰۵ هزار تن انواع محصولات به ارزش ۱۳۳ هزار میلیارد ریال درآمد پشت سر بگذاریم.
به گفته مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، از این میزان درآمد، ۲۶۹ هزار تن محصول به ارزش ۶۶ هزار میلیارد ریال مربوط به فروش در بازارهای داخلی و افزون بر ۴۳۶ هزار تن به ارزش ۶۶ هزار میلیارد ریال نیز مربوط به صادرات محصولات به کشورهای هدف است.
نیکوهمت، ثبت رکورد بالاترین مبلغ فروش ریالی در تمام ادوار شرکت نفت سپاهان به میزان ۱۳۲ هزار میلیارد ریال، ثبت رکورد بالاترین حجم تولید و فروش محصولات نهایی به میزان ۱۶۰ هزار تن، ثبت رکورد کسب بالاترین سهم از بازار داخلی محصولات نهایی به میزان ۲۶ درصد، ثبت رکورد جدید بارگیری و تخلیه به میزان ۵ هزار تن در روز از انبارهای بزرگ را تنها بخشی از دستاوردهای مهم نفت سپاهان در سال ۱۴۰۰ عنوان کردو ابراز امیدواری کرد که در سایه تمهیدات و تدابیر اقتصادی، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه تولید و فروش محصولات این شرکت در سال جاری باشیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز فن‌آور را همچنان مدنظر داریم، گفت: در حوزه توسعه و نوآوری، توجه و تمرکز خود را معطوف به مطالعه، بررسی و اجرای طرح‌های اقتصادی توسعه شرکت کرده‌ایم و از توان شرکت‌های دانش بنیان و توان علمی - پژوهشی دانشگاه‌ها در این عرصه بهره خواهیم برد.
مدیرعامل نفت سپاهان، افزایش قدرت رقابت در بازار، بهبود سودآوری، بهره‌برداری از پروژه ساخت مخازن پایانه صادراتی بندرعباس و پیشبرد سایر طرح‌های توسعه ای را با هدف کاهش هزینه و افزایش درآمد را از دیگر اهداف پیش‌روی شرکت در سال جاری عنوان کرد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال شرکت نفت سپاهان نفت سپاهان ثبت رکورد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به حدود ۵۰۰ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب 26، 18 و 6 درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.
 کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر 220 میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.
بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال 1402 از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم 16 درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با 11.5 درصد و غرب تهران با 9.5 درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
 در این مدت 2 میلیارد و 200 میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 12 درصد افزایش نشان می دهد.
امارات متحده عربی با 38 درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با 22 درصد و ترکیه با 17.6 درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال 1402 بوده اند.
 بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال 1402 به پارچه‌های تار و پود‌باف با 433 میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن 21.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.
شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول 50 الی 60 کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول 63 _ 61 کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید