Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، علی اکبر صفایی پس از بازدید از بندر خرمشهر با اشاره به اینکه سازمان بنادر در حوزه روابط بین الملل اقدامات جدی را در دستورکار قرار داده است، اظهار کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه دریایی و بندری با کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند و دریای خزر رخ داده است.

وی ادامه داد: با افزایش ناوگان دریایی در جنوب و شمال ایران تبادل تجاری با کشورهای همسایه رشد چشمگیری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه با جابجایی اولین کالاهای ترانزیتی از بندر ماخاچ‌قلعه تا بندر انزلی، بندر عباس و هند و بالعکس مدنظر قرار گرفته و کالا در مسیر در حال تردد است، بیان کرد: هدفگذاری کرده ایم تا ۱۰ میلیون تن کالاهای ترانزیتی از روسیه از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند داشته جابجا کنیم و در حال حاضر تبادل آغاز شده و نویدبخش افزایش ترانزیت از کشور است.

وی ادامه داد: در داخل کشور نیز تلاش کرده ایم مشکلات مردم در بنادری که اقتصاد محلی و منطقه ای را رونق می بخشند حل کنیم و توسعه این بنادر را در دستورکار قرار داده ایم تا اقتصاد محلی به بهترین شکل رونق یابد و مردم از دریا استفاده بهتری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد ارائه تسهیلات به متقاضیان و علاقمندان فعالیت، بیان کرد: بودجه بنادر در بخش زیربنا و روبنا مدنظر قرار گرفته است که بخشی از این بودجه از مکانیزم وجوه اداره شده و مکانیزمی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده مدنظر قرار می گیرد و در کنار آن موضوع صندوق توسعه حمل و نقل است که همراه با وجوه اداره شده هرچه سریع تر با سازوکاری که از سوی وزیر راه و شهرسازی پیش بینی شده است، کمک خواهد کرد تا در تمامی شقوق حمل و نقل برای بخش خصوصی و به ویژه حوزه دریایی، ظرفیت سازی کنیم.

صفایی افزود: در مورد شناورهای مسافری دریایی، تجهیزات بندری و شناورهای رورو اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر کشور در ادامه پیگیری ها برای حذف ویزا با هدف سفر شهروندان به کشور کویت خبر داد و گفت: باید مشکلات موجود در زمینه صدور ویزا میان کشور ایران و کویت حل شود تا ارتباط میان مردم این ۲ کشور افزایش یابد و در این زمینه مذاکراتی با وزارت امور خارجه انجام و زیر ساخت‌های آن نیز آماده شده است.

وی ادامه داد: ارتباط دریایی ۳ روز در هفته بندر خرمشهر با کشور کویت عامل افزایش تبادل اقتصادی میان ایران و کویت است و یاعث رونق تبادل تجاری آن ها خواهد شد و تجار ایرانی می‌توانند با ۳ ساعت دریانوردی شهروندان را نیز به همراه خود به مقصد کویت ببرند و همزمان یک سفر تجاری و تفریحی را رقم بزنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل تبادلات اقتصادی خوبی میان ایران و کویت برقرار بود، گفت: تسهیلاتی در زمینه سود بازرگانی با هماهنگی سایر وزارتخانه‌ها به بندر خرمشهر تعلق می‌گیرد تا ورود و خروج کالا افزایش یابد.

صفایی افزود: میزان رشد واردات کانتینری و همچنین تردد ۳۴۰ شناور از آغاز امسال تاکنون در بندر خرمشهر آماری مطلوبی دارد.

وی همچنین پس از بازدید از اروندکنار با اشاره به اینکه پست اسکه در طرح جامع بندر اروندکنار هر چه سریعتر اجرا خواهد شد، گفت:  در کنار اسکله به محوطه سازی بندر توجه جدی خواهیم داشت و امیدواریم وضعیت ظاهری بندر، محوطه و انبارداری بندر را ارتقا بخشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از انبارهای این سازمان در اختیار بازارچه مرزی قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازارچه مرزی فعال نشده است، امیدوار هستیم هرچه سریعتر این بازارچه مرزی فعال شود تا از انبار و محوطه بندر استفاده کنیم و وضعیت بهتری برای نگهداری کالاهای تجار فراهم شود.

صفایی افزود: ورودی بندر نیز با محوطه سازی مدنظر قرار می گیرد تا یک بندر مناسب با تجهیزات کافی داشته باشیم و تسهیل تجارت را با همکاری بخش خصوصی، رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مسائل و مشکلات در بخش صادرات، واردات، تخلیه و بارگیری حل شود، گفت: باید پیگیری های لازم صورت گیرد و شرایط به خوبی در بندر اروندکنار حاکم شود و شاهد رشد تجاری این بندر باشیم.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر مدنظر قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اشاره به جایگاه مهم جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه و خدمت به مردم، بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پاسداشت نیروی انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K، گفت: جامعه پزشکی کشور جزو قشرهای تخصصی مرجع و خدمتگذار کشور است که لازم است ضمن رعایت اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و ارتقای توان علمی خود، همچنان در منطقه و دنیا افتخار آفرین باشد.

خدائیان افزود: رسیدگی‌به وضع دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K باید از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

وی همچنین نسبت به پیگیری جدی مطالب مطرح شده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و چالش‌های پیش روی آن در آینده، وضعیت نیروهای تخصصی و طرحی را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به نارسایی‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در زمینه اقتصاد سلامت، زیرساخت‌های تأمین و آموزش نیروی تخصصی برای کشور به خصوص شرایط رزیدنتی و نیروهای طرحی شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری ویژه پرونده‌های اخیر و نیز برخی برخوردهای صورت گرفته با اعضای جامعه پزشکی در برخی استان‌ها و مطب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6092115 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد