Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران پیگیری برای ورود رشته مهندسی حریق در دفترچه کنکور خبر داد.

به گزارش ایلنا کامران عبدولی در نشستی که درباره پنجمین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی در نمایشگاه بوستان گفت‌وگو برگزار شد، در محورهای این همایش گفت: جا انداختن موضوع فرهنگ ایمنی در میان جوامع نیازمند استمرار و تلاش مداوم است و امری است که در کوتاه مدت اجرایی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد فرهنگ ایمنی در جامعه بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. ما در حوزه مهندسی حریق در گذشته استانداردهای مناسبی نداشتیم اما در این سال‌ها بسیاری از مسائل آیین‌نامه‌ای بومی سازی شده و ما برای آن برنامه داریم تا بتوانیم جلوی حادثه و حریق را در ساختمان‌ها بگیریم و در صورت رخ دادن آن جلوی گسترش و خسارات بیشتر را بگیریم.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در همایش بین‌المللی آتش‌نشانی موضوع حریق در صنعت را نیز بررسی کردیم، گفت: همچنین موضوعات محیط زیست نیز در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما سعی کردیم در این همایش از حریق‌های گذشته به عنوان تجربه استفاده کنیم.

عبدولی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات نوین در ایمنی نیز در دستورکار آتش‌نشانی است، گفت:‌ خروجی همایش ما می‌تواند در حوزه ایمنی و مدیریت شهری موثر باشد. ما در سال گذشته ۹۵ درصد تجهیزات پیشگیرانه را از تولید داخل داشتیم. از نظر کیفیت تجهیزات ما با محصولات خارجی برابری می‌کند اما از نظر کمی هنوز جای پیشرفت داریم.

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم از سال ۹۳ رشته مهندسی حریق را وارد دفترچه کنکور کنیم، تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی با همکاری دانشگاه خواجه نصیر توانست دوره‌ای را به صورت آزاد برگزار کند اما جای این رشته در کشور ما خالی است و ما همچنان پیگیر تحقق این موضوع هستیم. تا زمانی که فرهنگ ایمنی در کشور ما نهادینه نشود ما کار خود را ادامه می‌دهیم.

تماشاخانه ببینید| پاسخ معنادار وزیر ارشاد درباره خبر ممنوع الکار شدن چند بازیگر ببینید| کار کشاورزان هلند هم به اعتراض تراکتوری رسید فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مهندسی حریق آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-‌‏۱۴۰۳ دانشجوی دکتری (‏phD‏) به شیوه پژوهش محوری دانشجو می‌پذیرد. ‏ 

رشته های مورد نظر جذب دانشجو در پژوهشگاه اقیانوس شناسی  «سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی‏»،‌ «علوم زمین گرایش رسوب شناسی‏»، «هواشناسی‏»، «زیست شناسی دریا گرایش بوم شناسی دریا‏»، «مهندسی عمران گرایش مهندسـی سـواحل، بنـادر و سازه‌های دریایی»، «علوم و مهندسی محیط زیست‏» هستند.
 
مهلت انتخاب رشته تا ۱۲ اردیبهشت 1403 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳