Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در نشست هماهنگی با ارگان‌ها و اصناف و مشاوران املاک برای پیگیری اجرایی شدن بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در خصوص بازار اجاره بها، گفت: با توجه به شرایط حاضر در بازار اجاره مسکن در کشور نشست پیگیری اجرای مصوبات برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی افزود: در صدد هستیم تا با این دستورالعمل‌ها و قوانینی که در حال حاضر از بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا و مصوبه هیأت وزیران و ستاد تنظیم بازار کشور دریافت و ابلاغ شده است، بتوانیم بازار مسکن را کنترل کنیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم در خصوص چگونگی اجرایی شدن بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در نشست‌هایی که با شهرداری تهران و همچنین اصناف و دیگر دست اندرکاران تشکیل شده گفت: بسته سیاستی مصوب و ابلاغ شده و همه موظف هستند مصوبه را اجرا کنند. این مصوبه دقیقاً افزایش حداکثری سقف اجاره بها را تعیین کرده که این حداکثر سقف تسهیلات در تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است.

تشکر از موجران همراه

قاسمی تصریح کرد: انصافاً از تمامی موجران کشور که همکاری کردند و همکاری می‌کنند کمال تشکر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی اقدامات برخی از اتحادیه مشاوران املاک را در رعایت مصوبه سران قوا مناسب ارزیابی کرد و گفت: از مشاوران املاک درخواست می‌کنیم با نصب اطلاعیه مربوط به بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در دفاتر مشاوران املاک، اعلام کنند که بر اساس آن قرارداد تنظیم می‌کنند تا بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا به شکلی مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است، یادآور شد: تعزیرات حکومتی موضوع این شکایات را پیگیری خواهد کرد و امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات سقف افزایش نرخ اجاره بها را رعایت نمی‌کنند در سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.

وی گفت: برای تنظیم بازار مسکن و اجاره‌بها، وزارت راه و شهرسازی برای بازرسی‌های برنامه ریزی شده و یا سرزده در سراسر کشور با همکاری دستگاه‌های نظارتی استفاده خواهد کرد.

کد خبر 5532360

منبع: مهر

کلیدواژه: رستم قاسمی تعزیرات حکومتی سازمان تعزیرات حکومتی سامانه124 اجاره بها رهن و اجاره مسکن اجاره مسکن ستاد تنظیم بازار وزارت راه و شهرسازی وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت سکه بهار آزادی وزارت نفت تسهیلات بانکی بانک مرکزی زلزله هرمزگان بانک مرکزی ایران میدان نفتی آزادگان نهضت ملی مسکن روسیه رستم قاسمی کالاهای اساسی سازمان امور مالیاتی مشاوران املاک راه و شهرسازی اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر

پژوهش محققان بریتانیایی نشان می‌دهد که تولیدکنندگان معروف جهان مانند ام‌اندامز (M&Ms)، اریو (Oreo) و کیندر سورپرایز (Kinder Surprise) با ترفندهای غیراخلاقی، بسته‌بندی‌ها را به‌گونه‌ای طراحی‌ می‌کنند که کودکان را به هوس برای خوردن شیرینی و غذاهای ناسالم بیندازند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طبق یک گزارش، شرکت‌های مواد غذایی از رنگ‌های روشن جذاب و شخصیت‌های کارتونی در تلاشی «غیراخلاقی» استفاده می‌کنند تا بچه‌ها را به سمت خواستن شیرینی‌ها و خوراکی‌های ناسالم سوق دهند. گروهی از کارشناسان تغذیه ۲۶۲ محصول غذایی شیرین فروخته شده در بریتانیا را با بسته‌بندی‌های خاص کودکان مورد بررسی قرار دهند که توسط ۱۰ شرکت بزرگ مواد غذایی ساخته شده بود.

این کمپین تحقیقاتی تولیدکنندگان مواد غذایی را متهم کرده است که به‌عمد از بسته‌بندی‌هایی استفاده می‌کنند که برای «تسخیر ذهن‌های کودکان» طراحی شده است تا مواد غذایی ناسالم بیشتری را بفروشند.

تحقیق گروهی از متخصصان مواد غذایی دانشگاه کوئین مری لندن نشان داد که:

۷۸ درصد این محصولات به دلیل محتوای چربی، نمک یا قند ناسالم تلقی شدند. ۶۷ درصد از افرادی که عکس یک شخصیت کارتونی را روی جلد خود داشتند، ناسالم بودند. ۸۰ درصد محصولات از رنگ‌های روشن و همچنین الگوهای سرگرم‌کننده و نوشته‌ها برای جلب توجه کودکان استفاده می‌کنند.

در این پژوهش مشخص شد که پاستیل‌های رنسام (Randoms)، کیندر سورپرایز (Kinder Surprise)، ام‌اندامز (M&Ms) همگی جزو خوراکی‌های ناسالمی دسته‌بندی می‌شوند که با وجود داشتن جلدهای رنگارنگ و جذاب برای کودکان، دارای شکر و چربی نامناسب برای کودکان هستند.

نتایج تحقیق نیز نشان داد که همه ۵۸ محصول جذاب مختص کودکان که توسط برند موندلیز، مالک برندهای Cadbury، Oreo، Milka و Dairylea، تولید شده است، ناسالم بودند.

در ماه فوریه، وس استریتینگ، مقام ناظر بر فعالیت وزیر بهداشت بریتانیا، ابراز نگرانی کرد که «به عنوان شهروند ما به‌شدت تحت تأثیر بازاریابی [غذایی] هستیم که دائماً به ما عرضه می‌شود و اکنون یک مورد فوریت برای اعمال محدودیت‌های جدید در بسته‌بندی مواد غذایی وجود دارد.»

پیش از این نیز سازمان دیده‌بان مردمی موسوم به «Public Eye» اعلام کرده است شیر خشک و غلات مخصوص نوزادان با نام‌های تجاری Cerelac و Nido که توسط شرکت سوئیسی نستله (Nestlé) برای کشورهای فقیر آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین تولید می‌شود، دستورالعمل‌های ضدچاقی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اروپا را نادیده گرفته است.

کد خبر 749925

دیگر خبرها

  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶