Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایگناسیو کاسیس» رئیس جمهور سوئیس روز چهارشنبه درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده افراد ثروتمند روسی برای بازسازی اوکراین هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، کاسیس در کنفرانس بین‌المللی بازسازی اوکراین متذکر شد: «بر اساس قانونی که در اغلب کشورهای دموکراتیک وجود دارد، ما می‌توانیم دارایی‌هایی را مسدود کنیم و این کار را به این منظور انجام دهیم که بفهمیم این دارایی‌ها از کجا آمده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور سوئیس گفت، باید به ابهامات موجود در این زمینه که آیا میان این پول‌ها و جنگ اوکراین وجود دارد و تناسب این اقدامات تنبیهی رسیدگی شود.

کاسیس ضمن هشدار درباره تحویل دارایی‌های مسدود شده به اوکراین و ایجاد سابقه‌ای خطرناک در این زمینه افزود: «حق مالکیت و حق تملک، یکی حقوق اساسی و جزو حقوق بشر محسوب می‌شود».

دولت سوئیس از ماه می سال جاری میلادی به‌تنهایی حدود ۶.۵ میلیارد دلار از اموال و دارایی‌های افراد بانفوذ و ثروتمند روسیه را مسدود کرده است.

روز دوشنبه «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین  که در نشست بازسازی اوکراین در سوئیس سخنرانی می‌کرد گفت انتظار می‌رود روند بازسازی اوکراین ۷۵۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

 وی تاکید کرد که دارایی‌های توقیف شده از روسیه و تاجران نزدیک به رئیس جمهور روسیه باید برای بازیابی اوکراین ویران شده از جنگ استفاده شود.

روسیه از  پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سوئیس اوکراین جنگ اوکراین بازسازی اوکراین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند

روزنامه فایننشال تایمز امروز جمعه گزارش داد عربستان سعودی و اندونزی در تلاش هستند تا کشورهای اتحادیه اروپا را متقاعد کنند که مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را رد کنند زیرا آنها نگران آینده ذخایر خود در غرب هستند.

به گزارش ایسنا، در نشست اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، وزرای دارایی عربستان و اندونزی از جمله کسانی بودند که از ایده توقیف احتمالی دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها به نفع اوکراین نگران شدند.

این روزنامه گفت که محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیانی ایندراواتی از اندونزی سوالاتی را مطرح کردند که آیا باید از دارایی‌های روسیه استفاده شود یا خیر. گروه ۷، به رهبری آمریکا و اتحادیه اروپا، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲، راه‌های قانونی برای مصادره دارایی‌های روسیه را مورد بحث قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو از تلاش‌ها برای مصادره دارایی‌های خود به عنوان یک اقدام دزدی، انتقاد کرده است. بانک مرکزی اروپا هشدار داده است که توقیف در درازمدت خطرات اعتباری را برای یورو به همراه دارد و پیشنهاد کرده است که فراتر از یک درگیری به موضوع جداگانه نگاه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است