Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:48:43 GMT

فارس من|معدوم‌سازی بیش از 2300 سگ ولگرد در زاهدان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۵۸۱۵

فارس من|معدوم‌سازی بیش از 2300 سگ ولگرد در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال ثبت سوژه سگ‌های کوچه و خیابان زاهدان جمع شود در سامانه فارس من، رشید نیا مدیر اجرایی سازمان پسماند شهرداری زاهدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تردد سگ‌های ولگرد در حاشیه شهر و روستاها به دلیل اینکه زمینه برای تغذیه آنها فراهم هست تعدادشان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی سازمان پسماند شهرداری زاهدان اظهار کرد: از سال گذشته مکانی را در 13کیلومتری زاهدان جانمایی کردیم و برای ایجاد سایت زنده گیری و در کنار آن کلینیک دامپزشکی به مناقصه گذاشتیم بر خلاف اینکه اسناد مناقصه دو بار اعلام شد اما کسی استقبال نکرد در سال جاری هم در دستور کار است تا بخش خصوصی ورود پیدا کند.

وی افزود: شهرداری به تنهایی امکانات لازم را برای ایجاد سایت زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد ندارد اما اگر بخش خصوصی استقبال نکند به ناچار شهرداری خود این کار انجام خواهد داد.

این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر یک اکیپ از همکاران شهرداری در سطح شهر زاهدان برای زنده گیری و جمع آوری سگ‌های ولگرد تلاش می کنند.

مدیر اجرایی سازمان پسماند شهرداری زاهدان گفت: طرح ضربتی جمع آوری و معدوم سازی سگ ها را از اواخر مهر ماه سال گذشته آغاز کردیم و بیش از دو هزار 300 معدوم سازی سگ های ولگرد انجام شد.

رشید نیا بیان کرد: در حال حاضر تردد سگ های ولگرد در حریم شهرها و خیابان های اصلی بسیار کم است، بیشتر در حاشیه شهر هستند  اما در کل همکاران ما صبح خیلی زود در هسته مرکزی شهر و حاشیه شهرها حاضر بوده  و جمع آوری می کنند، حتی شهرک دامداران را که حریم روستا است و حریم اصلی شهر نیست همکاران ما رصد می کنند.

وی با بیان اینکه این سگ ها از مرز پاکستان و افغانستان می آیند در روستاها و داخل شهر و تعدادشان زیاد است و زنده گیری آنها سخت است،  گفت: در حال حاضر داخل حریم شهر نهایت 150 سگ در دید یا خارج از دید مردم تردد دارند اما خارج از حریم شهر بیشتر است که بعضا به سطح شهر میرسند اما مجدد صبح متفرق در روستاها و حاشیه شهرها پراکنده می‌شوند.

 

انتهای پیام/3139

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سگ های ولگرد هاری سگ گردانی حمله سگ سگ های ولگرد حاشیه شهر زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد : با توجه به بارشهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۵ اردیبهشت و ورود جریان سیلاب به گرگانرود، با توجه حجم سیلاب و بمنظور کمک به مدیریت بخشی از سیلاب وارده به سد وشمگیر با استفاده ظرفیت مخزن، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ دریچه های اصلی سد وشمگیر باز و بخشی از آب سد تخلیه می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود در شهرستان های آق قلا و گمیشان تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه گرگانرود و پایاب سد و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسید
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج