Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ مهدی پورامینایی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: ۱۱۷ وظیفه برای ۲۷ سازمان موثر در پیشگیری از سرقت تعریف شده که نقش کمرنگی در این بخش ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه مسائل مختلفی در سرقت دخیل هستند اظهار داشت: بیشتر دلایل سرقت به تورم، بیکاری و اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با تاکید بر اینکه همه اقشار جامعه نسبت به تولید امنیت نقش دارند و سازمان ها و نهادهای مرتبط باید در این زمینه نقش ایفا کنند تا مردم احساس امنیت و رضایتمندی بیشتری داشته باشند.

وی رسانه ها را یکی از عوامل دخیل در ایجاد و نهادینه کردن امنیت در جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: افزایش سرقت برای مردم نگرانی به وجود آورده است.

۵۵ درصد از پرونده های دادگستری کرمان مربوط به سرقت است
وی با بیان اینکه ۵۵ درصد از پرونده های دادگستری کرمان مربوط به سرقت است اظهار داشت: اسفند سال گذشته نیز دستورالعملی به تمام سازمان ها به منظور مشارکت در پیشگیری از وقوع سرقت ابلاغ شده است.

پورامینایی از رسانه ها خواست به حوزه دستگاه های اجرایی دخیل در پیشگیری از سرقت ورود کنند.

وی ادامه داد: کاهش آمار سرقت و معضلات اجتماعی از دغدغه های جامعه است.

افزایش ۲۰ درصدی سرقت در کرمان 

 وی گفت: با همه اقداماتی که پلیس در راستای پیشگیری از سرقت انجام می دهد، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ درصد افزایش سرقت در شهرستان کرمان داشته ایم که زنگ خطر به شمار می رود.

وی بیان کرد: کرمان در سرقت های مهم شامل سرقت منزل، ۲۲ درصد کاهش دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ادامه داد: کرمان در بخش سرقت خودرو و سرقت لوازم و قطعات خودرو کاهش دارد.

۷۵ درصد از سرقت های شهرستان کرمان را سرقت های خرد تشکیل می دهند 
وی گفت: شهرستان کرمان در سرقت های خرد افزایش داشته به طوری که ۷۵ درصد از سرقت های شهرستان کرمان را سرقت های خرد شامل می شود.

وی از سرقت های سیم برق و کابل های مخابرات و سرقت های مربوط به ادارات به عنوان سه مورد سرقت اصلی در کرمان نام برد.

۱۶ درصد سرقت های کرمان از ساختمان های در حال احداث است 
وی گفت: ۱۶ درصد از سرقت ها از ساختمان های در حال احداث و نیمه کاره و اماکن خصوصی انجام می شود.

وجود چندهزار معتاد متجاهر در کرمان 

وی افزود: برآورد می شود چند هزار معتاد متجاهر در شهر کرمان رها هستند و ۱۱ سازمان در جمع آوری، درمان، نگهداری، مراقبت پس از درمان، اشتغال و برگشتن به جامعه نقش دارند.

وی تصریح کرد: پلیس و دستگاه قضایی در جمع آوری معتادان متجاهر دخیل هستند.

معضل وجود ۹۲۰ کارگاه ضایعاتی آهن آلات در شهر کرمان

 ۹۲۰ کارگاه ضایعاتی در شهر کرمان و معتادین به راحتی سرقت کرده و اموال سرقتی را در این کارگاه ها به فروش می رسانند.

وی جمع آوری متکدیان را وظیفه شهرداری دانست و گفت:  شهرداری باید مکانی برای نگهداری این افراد در نظر بگیرد.

وی اظهار داشت: طی یک سال اخیر ۱۲ درصد در کشف سرقت افزایش و ۳۲ درصد افزایش دستگیری سارقین را داشته ایم.

برچسب‌ها کرمان سرقت نیروی انتظامی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سرقت نیروی انتظامی کرمان کرمان سرقت نیروی انتظامی کرمان پیشگیری از سرقت شهرستان کرمان سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جوانی جمعیت در سی سخت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست شبکه بهداشت و درمان دنا در این همایش گفت::یکی از مهمترین فاکتور‌ها و شاخص‌ها در زمینه طرح جوانی و افزایش جمعیت عملیاتی کردن مشوق‌ها و طرح‌هایی است که در این راستا اعلام شده است.
یزدان پناه افزود:شهرستان دنا در حوزه جمعیت نقاط امیدبخشی دارد و تلاش برای افزایش نسل و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین اولویت‌ها برای مسئولان و مردم است.
پارسا شعبانی فرماندار شهرستان دنا هم گفت: برای قانون جوانی جمعیت در قانون ۷۳ماده‌ای شرح و وظایف هر اداره‌ای مشخص شده است و می‌طلبد هر نهادی به نحو احسن وظایف خود را انجام دهد.
در ادامه سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان با حضور در مراسم جوانی جمعیت در شهرستان دنا گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری لازم است در بحث جوانی جمعیت همه ارگان‌ها پای کار باشند تا با جوان بودن جمعیت کشور از آسیب و گزند دشمنان دور باشیم.
حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه شهر سی سخت نیزگفت: تشکیل قرارگاه حمایت از جوانی جمعیت و ازدواج در شهرستان دنا جهت مقابله با پیری جمعیت با حضور همه ارگان‌های زیربط ضرورت دارد.

دیگر خبرها

  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار