Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کامیار چهری رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی جزئیات کلاهبرداری از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و دستگیری کلاهبردار را به صورت زیر تشریح کرد.

کارگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی فردی را که با استفاده از رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری می‌کرد، در عملیاتی در همدان شناسایی و دستگیر و ۷ فقره کلاهبرداری از او کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید جعلی از شاکیان پرونده کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت.

مالباختگان در تحقیقات اولیه گفتند که پس از درج آگهی فروش لپ تاپ و دیگر وسایل و تجهیزات صوتی، تصویری و... در سایت دیوار، با مردی جوان با ظاهری آراسته به عنوان خریدار آشنا شده اند.

این فرد پس از مراجعه به این فروشگاه‌ها و خرید کالای مورد نظر خود با ترفند همراه نداشتن کارت بانکی، اقدام به پرداخت هزینه کالای خریداری شده با نرم افزار آپ گوشی و ارائه رسید واریز وجه به فروشندگان کرده و بلافاصله محل خرید را ترک کرده بود.

پس از گذشت چند روز، وقتی که مالباختگان با بررسی‌های حساب‌های خود متوجه می‌شوند که هیچ وجهی درقبال خرید کالا‌های مذکور به حسابشان واریز نشده است، متوجه می‌شوند که این فرد خریدار از طریق نرم افزار اَپ رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.

پس از انجام اقدامات پلیسی هوشمندانه و جستجو‌های میدانی ویژه کارگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس درفضای حقیقی و مجازی، کارگاهان ردپای کلاهبردار مورد نظر را در شهرستان همدان شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی و اخذ نیابت به شهرستان همدان اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه او را در مخیگاهش دستگیر و به استان مرکزی منتقل کردند.

فرد مذکور که دارای سوابق کیفری مختلف بود، پس از مشاهده مستندات غیر قابل انکار پلیس، چاره‌ای به جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام به ۷ فقره کلاهبرداری به شیوه یاد شده از شاکیان این پرونده اعتراف کرد.

متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی به دستگاه قضائی با صدور قرار قانونی روانه زندان شد

با توجه به انجام کلاهبرداری‌های مختلف از سوی این متهم در دیگر استان‌های کشور، تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

افرادی که به این روش از آن‌ها کلاهبرداری شده است، می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به این پلیس مراجعه و یا با شماره تلفنی ۲۱۸۲۶۰۶۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری مجازی پلیس استان مرکزی پلیس آگاهی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن