Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تولد اولین گوساله در مرکز تکثیر و احیاء مرال فندقلوی شهرستان اهر خبر داد .

ناصر منوچهری گفت: در راستای حفاظت و تکثیر گونه ارزشمند مارال و جذب گردشگر در سایت حفاظت شده فندقلوی خوشبختانه در پی تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط بان شهرستان اهر اولین گوساله در مرکز تکثیر و احیاء مرال منطقه حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حال گوساله تازه متولد شده مرال خوب و رضایتبخش است و از این طریق علاوه بر حفظ این‌گونه، سعی خواهیم کرد به اهداف بلند مدت اداره محیط زیست که احیای دوباره نسل مارال در مساحتی بیش از شش هکتاردست پیدا کنیم.

منوچهری وجود این گونه ارزشمند حیات وحش را برای بازدید کنندگان بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: دیدن حیات وحش در محیط آزاد و در زیستگاه اصلی خود باعث هیجان و لذت زیاد برای گردشگران و محققان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، امروزه نسل "مارال" که از گونه گوزن‌ها است رو به انقراض است و برای احیای دوباره نسل این گونه در مناطق جنگلی و حفاظت شده ارسباران از جمله منطقه کوهستانی و سرسبز آینالو در خداآفرین و منطقه حفاظت شده پارک جنگلی فندقلوی اهر اقداماتی انجام شده که امید است به زودی شاهد افزایش اینگونه حیات وحش در منطقه ارسباران باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد