Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@16:26:08 GMT

ابتلای ۲ نفر به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۷۰۵۷

ابتلای ۲ نفر به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلای ۲ نفر به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی خبر داد.   به گزارش ایسنا؛ جواد حسینی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان قرشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه بیماری‌های اسهالی در فصل تابستان به‌ خصوص التور و شیگلا شایع بوده اظهار کرد:  خوشبختانه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد موردی از بیماری‌ها مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  متاسفانه تا کنون ۲ مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان شناسایی شده است. مورد اول مربوط به پسری ۱۶ ساله در یکی از روستاهای قوچان بود که بر اثر گزش کنه به این بیماری مبتلا شده و مورد دوم مربوط به مردی ۴۸ ساله در یکی از روستاهای کلات است که به دلیل خوردن جگر خام به این بیماری مبتلا و شناسایی شده است. خوشبختانه مشکل جدی برای این ۲ نفر به وجود نیامده و تحت کنترل هستند.      وی افزود: در آستانه عید قربان از مردم تقاضا می‌کنیم ذبح دام را تنها در کشتارگاه‌ها انجام دهند و پس از انجام تست ۲۴ ساعته گوشت را مصرف کنند. همچنین تاکید می‌شود از خوردن مواد دامی خام پرهیز کنند. این مواد باید قبل از مصرف به طور کامل پخته شود.   حسینی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: طبق آخرین آمار میزان واکسیناسیون در دوز اول و دوم افراد بالای ۱۸ سال به ترتیب ۹۲.۱۸ و ۸۷.۶۳ درصد بوده است. در دوز سوم نیز آمار واکسیناسیون ۳۸.۵۸ درصد بوده است. همچنین این اعداد در گروه سنی بالای ۱۲ سال در دوز اول ۹۸.۱ و در دوز دوم ۸۶.۲۷ درصد است.   وی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان ادامه داد: همچنین از میان دانش‌آموزان و گروه سنی پنج تا ۱۱ سال تا کنون ۱۶.۶۴ درصد واجدان دریافت واکسن دوز اول و ۸.۳ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند. از والدین خواهشمندیم به تشویق فرزندانشان جهت انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا تا قبل از بازگشایی مدارس اهتمام ورزند.   معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون در دوزهای اول و دوم مطلوب است اما در تزریق دوز سوم شرایط رضایت‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر روند ابتلا به کرونا، خصوصا بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است. البته خوشبختانه در موارد بستری‌ها و فوتی‌های مربوط به این بیماری روند افزایشی مشاهده نشده است.      حسینی افزود: در شرایط فعلی باید واکسیناسیون دوز جدید کرونا جدی گرفته شود. کسانی که ۶ ماه از زمان دریافت دوز قبلی آن‌ها گذشته باید دوز جدید را دریافت کنند. باید توجه داشت ۸۵ درصد از افراد مبتلا بی‌علامت هستند. در حال حاضر توصیه ما به مردم تزریق به موقع واکسن کروناست. استفاده از واکسن‌های پاستوکووک، اسپایکوژن، نورا و رازی برای دوزهای مکمل مناسب است.   وی تاکید کرد: همچنین در کنار واکسیناسیون کامل استفاده از ماسک نیز در فضاهای بسته شهرهای آبی و زرد الزامی است اما این الزام برای در فضاهای باز موضوعیتی ندارد. داشتن ماسک در فضای باز شهرهای قرمز و نارنجی الزامی است. متاسفانه در حال حاضر روزبه‌روز به تعداد شهرهای زرد اضافه می‌شود. تماشاخانه ببینید| پاسخ معنادار وزیر ارشاد درباره خبر ممنوع الکار شدن چند بازیگر ببینید| کار کشاورزان هلند هم به اعتراض تراکتوری رسید فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان از پروژه ملی قطار «مشهد - گلبهار - چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید افزود: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.

داعی با بیان این مطلب که عملیات احداث قطار «مشهد-گلبهار-چناران»سرعت می‌گیرد افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است، پروژه قطار حومه‌ای «مشهد - گلبهار - چناران» در سال 84 به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل 40 کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد