Web Analytics Made Easy - Statcounter

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ شیرینی پفکی گردویی به همراه نکات مهم برای آماده سازی این شیرینی ساده، پر خاصیت و محبوب ایرانی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، شیرینی و کیک یکی از انواع دسرهای مورد استفاده در هر مهمانی است. پفکی گردویی یکی از این انواع شیرینی‌هایی است که به سادگی تهیه می‌شود و مورد پسند مهمانی‌های ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شیرینی به دلیل وجود پسته و گردو خاصیت بسیاری دارد و با طعم‌های متفاوتی تهیه می‌شود. در زمان تهیه این شیرینی می‌توان بر اساس ذائقه و سلیقه خود از پودر بادام، فندق، کنجد و نارگیل به جای پودر پسته در تزئین این شیرینی، هنگام آماده سازی مایه آن استفاده کرد. شما با استفاده از این دستور پخت می‌توانید شیرینی پفکی به سبک بازار تهیه و میل کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی
زرده تخم مرغ ۳ عدد
پودر قند ۷۵ گرم
پودر هل ۴/‏۱‬ قاشق چای‌خوری
پودر پسته به میزان لازم
آرد سفید ۱ قاشق چای‌خوری
آبلیمو ترش ۴/‏۱‬ قاشق چای‌خوری
وانیل به مقدار کافی
گردوی نیم کوب شده ۱۰۰ گرم
طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

در ابتدا باید تخم مرغ‌ها را از دمای یخچال خارج کنید تا دمای آن با دمای محیط یکسان شود. سپس زرده‌های تخم مرغ‌ها را از سفیده آن جدا کنید. زرده‌ها را به داخل ظرف همزن بریزید و وانیل را به همراه پودر قند به آن اضافه کنید. همزن را روشن کنید و مواد را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم

هنگامی که مواد هم زده شما رنگ سفید پیدا کرد و کمی کش دار شد، آب لیمو را به اندازه خواسته شده به همراه هل به مواد هم زده در داخل ظرف اضافه کنید و دوباره مواد را با همزن هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.

مرحله سوم

هنگامی که مواد به خوبی با هم مخلوط شدند به آنها آرد سفید را اضافه کنید. سپس گردو های نیم کوب شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا گردو ها در تمام مواد شما پراکنده شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۱۴۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. سپس سینی را از داخل فر خارج کنید و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس با یک قاشق چای‌خوری از مایه آماده شده بردارید و روی کاغذ بریزید.

مرحله پنجم

بعد از آنکه هر یک از مایه‌ها را که روی کاغذ روغنی پیاده کردید بهتر است با پشت قاشق کمی روی آنها فشار بیاورید تا سطح پهن‌تری هنگام پخت ایجاد کند. سپس روی تمام قالب‌های شیرینی‌ها پودر پسته بریزید.

مرحله ششم

سینی فر را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه مایه شیرینی شما پخته شود. سپس سینی را از داخل فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی شیرینی‌ها خنک شوند.

مرحله هفتم

شیرینی‌ها را با صبر و حوصله به وسیله یک پالت از کاغذها جدا کنید و به همراه چایی در مهمانی و مجالس خوب آن را سرو کنید. شما می‌توانید برای تزئین این شیرینی پفکی خوشمزه و مفید از گل محمدی خشک شده استفاده کنید. در این هنگام شیرینی پفکی گردویی ترد شما آماده سرو است.

نکات کلیدی طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی آرد سفید برای افزایش ضخامت شیرینی استفاده می‌شود بنابراین شما می‌توانید از مواد لازم برای تهیه حذف کنید. استفاده از آب لیمو ترش در مرحله دوم برای کاهش مزه شیرینی این پفک‌های گردویی است به همین خاطر در صورتی که به مزه بسیار شیرین میل بیشتری دارید می‌توانید آب لیمو ترش را از مواد مورد نیاز در تهیه این شیرینی حذف کنید. در مرحله چهارم باید دقت کنید که بین هر یک از مایه‌های شیرینی روی کاغذ روغنی باید حداقل ۲ سانتی متر فاصله باقی بماند تا مواد هنگام پف کردن به هم نچسبند. پس از پخت شیرینی‌ها ممکن است با نرمی وسط شیرینی‌ها مواجه شوید. این شل بودن مواد وسط شیرینی امر عادی است و جای نگرانی ندارد چون به مرور زمان حالت تردی به خود می‌گیرد. شیرینی‌ها را پس از کمی خنک شدن یعنی هنگامی که ترد و خشک می‌شوند از کاغذها جدا کنید تا قالب مواد شما هنگام جداسازی تخریب نشود. برای نگهداری طولانی مدت از این شیرینی‌ها باید آنها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و در جای خشک نگهداری کنید. زمان لازم برای تهیه این شیرینی پفکی گردویی ۴۵ دقیقه است. توصیه می‌شود قالب هر یک از مایه‌ها را به اندازه یک قاشق چای‌خوری یا اندازه یک عدد فندق بردارید. کد خبر 583112

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چه غذایی آشپزی آشپزباشی آشپزی آسان آشپزی ایرانی شیرینی کیک و شیرینی شیرینی پزی شیرینی و شکلات غذای سالم طرز تهیه دستور پخت طرز تهیه غذای گیاهی رژیم غذایی مواد غذايي شیرینی پفکی گردویی طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی انواع شیرینی شیرینی های پرطرفدار طرز تهیه شیرینی خشک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شیرینی پفکی گردویی قاشق چای خوری اضافه کنید شیرینی ها طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌

 شیوا شبدینی   بیان کرد: آخرین روز سلامت «خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی» عنوان یکی از روزهای «هفته سلامت» است، در این نام‌گذاری به طور ویژه اهمیت خانواده به‌عنوان اولین پایگاه آموزشی در زمینه‌های تغذیه سالم و ورزش همگانی پیش از ورود به جامعه موردتوجه قرار گرفته است.

وی افزود: یک خانواده سالم، با ایجاد فرهنگی از آگاهی درباره سلامت، این امکان را به اعضایش می‌دهد که بهترین تصمیم‌ها را در خصوص سلامتی خودشان بگیرند، آموزش‌های مرتبط با تغذیه سالم، مراقبت از بدن و روح و تدابیر پیشگیری از بیماری‌ها، بخشی از این فرهنگ سلامت در خانواده هستند که به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کنند.

پزشک مرکز سلامت تصریح کرد: باتوجه‌به افزایش چندبرابری چاقی در چند دهه اخیر و به‌تبع آن افزایش کم‌سابقه موارد ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آن نظیر کبد چرب و دیابت، تغذیه سالم و ورزش همگانی که از عوامل اصلی پیشگیری از چاقی هستند بیش از گذشته موردتوجه قرار گرفته و بر نقش و اهمیت خانواده و به طور ویژه مادر خانواده به‌عنوان اولین مروج این سبک زندگی سالم تأکید شده است.

وی یادآور شد: تهیه غذای سالم یکی از ارکان اصلی سلامت هر فرد به شمار می‌رود و تصور من بر این است که بانوان نقش اصلی را در این زمینه عهده‌دار هستند. اگر بتوانیم مادران و خانم‌های خانه‌دار را در زمینه تغذیه سالم آموزش دهیم شاید گام بزرگی در این زمینه برداریم، در درجه اول آموزش به خانواده اهمیت دارد و محل دیگری که فرد به آن وارد می‌شود مهدهای کودک و مدارس هستند، پس در مرحله بعد تمرکز اصلی باید روی آموزش در مهدهای کودک و مدارس باشد.

شیوا شبدینی در ادامه تشریح کرد: دیگر مراکزی که می‌توانیم آموزش‌ها را در آن‌ها آغاز کنیم، محل‌های کار و ادارات هستند، بارها دیده شده که غذاهایی که برای کارمندان تهیه و طبخ می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، اکنون اکثر افراد ناگزیرند غذا را یا در محل کار بخورند یا از طریق رستوران‌های اطراف محل کار خود تهیه کنند. اگر غذاهایی که ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند غذای سلامتی باشد، سلامت کارمندان نیز تضمین می‌شود.

وی اظهار کرد: خیلی‌ها بر این باورند که پیروی از یک رژیم غذایی اصولی و سلامت هزینه‌های زیادی دارد، اما اگر واقعاً کلاه‌خود را قاضی کنیم متوجه می‌شویم که بدن ما در طول هفته‌ها و ماه‌ها چقدر مواد غذایی ناسالم مانند انواع شیرینی‌ها، تنقلات، چیپس و پفک و انواع نوشابه‌های شیرین و آب‌میوه‌های صنعتی دریافت می‌کند، اگر از مصرف این غذاها و تنقلات ناسالم پرهیز کنیم می‌توانیم هزینه‌ای را که پیش‌تر صرف این غذاها می‌کردیم، به تهیه مواد غذایی سالم اختصاص دهیم.

شبدینی خاطرنشان کرد: مورد دیگری که دیده می‌شود کم‌تحرکی است، ساعات خیلی طولانی حضور در ترافیک سنگین شهری باعث می‌شود افراد تحرک کمی داشته باشند، کم‌تحرکی عامل بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله کبد چرب، بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات اسکلتی (استخوانی) است.

وی افزود: اگر بتوانیم در کنار تغذیه سالم حداقل روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان به فعالیت ورزشی اختصاص دهیم و در آخر هفته‌ها به همراه خانواده ورزش‌های خیلی ساده مانند رفتن به پارک‌ها، کوهستان و بازی‌های گروهی را مدنظر قرار دهیم تا حد زیادی از بیماری‌های کبد چرب و دیابت که روند ابتلا به آن‌ها آن با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است، می‌توانیم پیشگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌