Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه کردستان صبح امروز در کارگروه حجاب و عفاف که با حضور نماینده ادارات در سالن فرماندهی سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد ضمن انتقاد از کم کاری دستگاه‌های فرهنگی در عدم حضورشان در جلسه عفاف و حجاب اظهار داشت: گزارش‌نویسی دردی از جامعه ما دوا نمی‌کند و باید به سمت اصل موضوع یعنی فرهنگ برگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه کردستان گفت: چرا مسئولین فرهنگی ما باید در این چنین جلسات مهمی به خاطر هر بهانه‌ای حضور نداشته باشند، این اصلا قابل قبول و پذیرفته نیست و حتما در جلسه ریاست جمهوری به این مطلب اشاره خواهیم کرد که مدیران استانی ما دغدغه کار ندارند.

وی گفت: متاسفانه صحنه‌هایی در محیط‌های شهری می‌بینیم که با کشورهای اروپایی تفاوتی ندارد و با  اعتقادشان در تضاد است و این بیانگر ضعف مسئولین دستگاه‌های فرهنگی استان در زمینه عفاف و حجاب است.

سردار حسینی تاکید کرد: هر دستگاه باید در طول سال برنامه داشته باشد چرا که 2 درصد از اعتبارات هر دستگاه مربوط به بخش فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب باید همواره در دستگاه‌ها ساری و جاری شود و معاونت اجتماعی استانداری کردستان ماهیانه عملکردها را از ادارات بگیرد و اگر مدیرکل یا کارمندی در این خصوص تخطی کرد با آن برخورد شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: همه ادارات باید در سه سطح دستگاه‌ها، اقدام عمومی و سطح فضای مجازی و فضای محیطی تبلیغ داشته باشند.

سردار حسینی اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه‌های ما کوچکترین کاری را در خصوص بحث فرهنگی و امر حجاب و عفاف انجام نمی‌دهند در حالی که امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات ما هستند و ائمه جمعه و گروه‌های مرجع در این خصوص وظیفه دارند که اطلاع‌رسانی کنند.

بعضی از سمن‌ها با اعتبارات دولتی به جای کار مردمی مشغول کار سیاسی هستند

وی ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه.هایی که متولی مجوز به بعضی از سمن‌ها هستند ادامه داد: بعضی از سمن‌ها با اعتبارات دولتی به جای کار مردمی مشغول کار سیاسی هستند و تبدیل به یک اهرم فشار شده‌اند و برای نظام هزینه تولید می‌کنند.

وی گفت: حجاب در ادارات ما اسلامی نیست و وضعیت حجاب در جامعه یک بحران است که لازم است در سطح شهر هر روز تبلیغات اسلامی داشته باشیم.

به گفته فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، کار فرهنگی یک کار مستمر است  و نباید کار سلیقه‌ای انجام شود که نتیجه‌اش منفی باشد و با برخورد خوب باید افراد را به سمت حجاب سوق داد چرا که ظرفیت، امکانات، نیرو و دستگاه و تریبون‌هایی را در اختیار داریم که می‌توان به بهترین شیوه از ان استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در انجام کار فرهنگی هر دستگاهی و هر مدیری تخطی کند با آن برخورد می‌شود و عملکرد ضعیف مدیران حتما به رئیس جمهوری در سفرشان به کردستان گزارش داده می‌شود.

سردار حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد، تغییراتی در نگرش مدیران داشته باشیم و در این دولت انقلابی شاهد تغییر رفتار مدیران، کارمندان و مردم در محیط‌های اداری، آموزشی و مجامع عمومی باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان حجاب و عفاف در کردستان فرمانده سپاه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آن‌ها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاه‌ها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهاد‌ها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرت‌های شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باور‌های عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می‌زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه‌های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟
  • رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد