Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر بیش از ۶ هزار مورد آبله میمون از ۵۸ کشور اعلام شده است و به همین دلیل جلسه‌ای اضطراری درباره شیوع کنونی در این نهاد تشکیل خواهد  شد.

به گزارش رویترز، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در یک کنفرانس خبری مجازی از ژنو گفت: «در تاریخ ۱۸ ژوئیه یا زودتر جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد تا درمورد اعلام یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی از شیوع این بیماری بحث کنیم، این وضعیت بالاترین وضعیت اضطرار سازمان جهانی بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این کمیته در جلسه قبلی خود در تاریخ ۲۷ ژوئن تصمیم گرفت که شیوع بیماری در کشور‌های آفریقایی و هم در سطح جهانی هنوز وضعیت اضطراری ندارد.

اما اکنون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «من همچنان نگران مقیاس و گسترش ویروس در سراسر جهان هستم، عدم انجام آزمایش این بیماری یعنی موارد گزارش نشده بسیاری در سطح جهانی وجود دارند.»

به گفته او ۸۰ درصد موارد ابتلا در اروپا هستند.

آلمان پس از انگلیس، بیشترین موارد ابتلا به آبله میمون را ثبت کرد. ابتلا به ویروس آبله میمون سیری صعودی را در آلمان آغاز کرده و تاکنون ۵۹۲ در این کشور شناسایی شده است.

ویروس شناسان احتمال این‌که میانگین شاخص آلودگی درهفته به بالای هزار مورد ابتلا برسد و در تابستان امسال بر خلاف سال گذشته موج گسترده‌ای از کرونا را شاهد باشند، منتفی نمی‌دانند.

ویروس آبله میمون از تماس با افراد یا حیوانات آلوده‌ای نظیر «موش»، «همستر» و «سنجاب» منتقل می‌شود، و مردان هم جنس باز از جمله افراد در معرض خطر در برابر این ویروس به شمار می‌روند.

انگلیس با شناسایی ۷۹۳ مورد ابتلا در رتبه نخست سرایت این ویروس قرار دارد. آمریکا تاکنون ۱۷۳ مورد، کانادا ۲۲۳، برزیل ۱۱، رژیم صهیونیستی ۱۳ و امارات نیز ۱۳ مورد از ابتلا به این ویروس را ثبت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت آبله میمون تدروس آدهانوم همه گیری سازمان جهانی بهداشت آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود