Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه واحد بخار سیکل ترکیبی خرم آباد پاییز امسال بهره‌برداری می‌شود، گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد پس از دو سال ۸۰ درصد پیشرفت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، پرویز فتاح در سفر به استان لرستان  در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد پس از دو سال 80 درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: امیدوار هستیم که واحد بخار سیکل ترکیبی خرم‌آباد پاییز امسال بهره‌برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بازدید از روند احداث واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، افزود: دو سال قبل و در خرداد 1399 نیز از این نیروگاه بازدید داشتیم و 2 واحد گازی به ظرفیت 320 مگاوات را افتتاح کردیم. 

فتاح با اشاره به تکمیل واحد دوم بخار سیکل ترکیبی و نقش آن در توسعه صنعت استان لرستان، بیان کرد: این واحد برای بخش خانگی و تجاری نیز موثر خواهد بود. 

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اشتغال 600 نفر به طور مستقیم در واحد دوم بخار نیروگاه، عنوان کرد: این واحد اشتغال بسیاری به صورت غیرمستقیم نیز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیروها بومی هستند، گفت: در زمان بهره‌برداری از پروژه نیروها محدود می‌شوند. 

فتاح با اشاره به اینکه تاکنون 8 هزار و 500 میلیارد تومان برای واحد بخار سیکل ترکیبی خرم‌آباد سرمایه‌گذاری شده است، افزود: اگر بلوک را تکرار کنیم و تا پایان دولت سیزدهم این امر محقق شود، میزان سرمایه‌گذاری بنیاد بسیار بالا خواهد بود. 

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه مجموعه مذکور باید به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شد تا راندمان نیروگاه به بیش از 50 درصد افزایش یابد، تصریح کرد: مصوب شد بنیاد در این واحد بخار سرمایه‌گذاری کند و اکنون پس از دو سال واحد بخار 80 درصد پیشرفت دارد و کاملا امیدوار شده ایم که پاییز امسال شروع تولید در واحد بخار را داشته باشیم. 

اعلام آمادگی دانشگاه شیراز برای ارائه راهکار علمی در پیشگیری از وقوع جرم/ ارتباط بیشتر دانشگاه با مسئولان تصمیم‌ساز برقرار می‌شودآغاز روند بازسازی سیستم برق ورزشگاه آزادیرایزنی هادی العامری با سفیر آلمان در بغداد درباره مشکل برق

وی با اشاره به مزیت واحد بخار، عنوان کرد: واحد بخار  سوخت لازم ندارد و در حال حاضر دو واحد گازی 118 مگاوات هر کدام تولید انجام می‌دهند. 

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای واحد بخار 110 میلیون یورو غیر از مبالغ ریالی سرمایه‌گذاری می‌کند،  تصریح کرد: تمام مشکلات نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد برطرف شده و منابع مالی نیز فراهم و از پروژه‌هایی است که هیچ مشکل مالی ندارد. 

وی با اشاره به انجام قرارداد برای بخش دوم با مپنا، گفت: 500 مگاوات همانند این واحد تکرار می‌شود که در مجموع سیکل ترکیبی خرم‌آباد به یک مجموعه 1000 مگاواتی تبدیل خواهد شد. 

فتاح گفت: شرکت مپنا با همه توان وارد کار شده و از تکنولوژی داخلی و نیروهای ایرانی هم استفاده می‌کند و کاملا امیدوار هستیم که این واحد بخار پاییز امسال بهره برداری شود.

انتهای پیام/641/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد بخار سیکل ترکیبی خرم آباد نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد پاییز امسال بهره برداری بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری بخار نیروگاه دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است